OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar? Som medarbetare hos oss på Teknik- och serviceförvaltningen får du ett meningsfullt jobb i en bred, samhällsviktig verksamhet som berör alla örebroare varje dag.
Om tjänsten
Som avfallshämtare kommer du få bidra till att göra vardagen enklare för örebroarna. Du är med och tillhandahåller en hållbar och tillgänglig avfallshantering som motiverar och gör det enkelt för örebroarna att sortera på rätt sätt. Vi gör det i nära dialog och samspel med kollegor, politik, medborgare och näringsliv. Som avfallshämtare kommer du arbeta med att hämta avfall med baklastad sopbil, transportera farligt avfall och ansvara för tömning av containrar. Du kommer också att ingå i arbetet med vår kärlservice och eventuellt även andra maskintjänster. Vårt avfall är en resurs som tas till vara genom återvinning. Det som återvinns används till produktion av nya saker och på så sätt sparar vi på våra naturtillgångar. Hos oss får du en chans att utveckla både dig själv och kommunen. Du uppmuntras att utveckla lösningar som förnyar och överraskar positivt. Är du rätt person att anta utmaningen?
Exempel på arbetsuppgifter:
• hämta avfall med baklastad sopbil, transportera farligt avfall och sköta tömning av containrarna
• utföra kärlservice och eventuellt utföra andra maskintjänster
• sköta verksamhetens fordon och arbeta kvalitets- och miljömedvetet
Om arbetsplatsen
Inom Avfallsverksamheten arbetar cirka 60 engagerade medarbetare i två enheter, Kundservice och Atleverket. Vi erbjuder örebroarna en miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering. Vårt avfall är en resurs som tas till vara genom återvinning. Det som återvinns används till produktion av nya saker och på så sätt sparar vi på våra naturtillgångar.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som avfallshämtare krävs det att du tar ansvar över att du fysiskt klarar av arbetsuppgifterna då tjänsten kan innebära en del ansträngande uppgifter. Vidare bör du ha en god samarbetsförmåga, men även kunna arbeta självständigt. Det är viktigt att du är social och serviceinriktad och gör ditt bästa för att leverera lösningar i mötet med både kollegor och medborgare. Du behärskar det svenska språket i såväl tal som i skrift då arbetet innebär mycket kontakter med Örebro kommuns medborgare, samt löpande rapportering i verksamhetssystem.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• avslutad och godkänd gymnasieutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig
• körkort behörighet C
• yrkeskompetensbevis för tung lastbil
Meriterande:
• ADR utbildning
• viss datorvana
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: 2 april
Antal tjänster: 1
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 16 februari.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67