OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara vårt ansikte utåt? Du får representera ett av världens starkaste varumärken, stolta och krävande kunder är din vardag. Tillsammans med övriga i teamet fortsätter vår och din utveckling som säljare av transportlösningar.
Vi söker ny medarbetare till vårt säljteam i Örebro.
Arbetsuppgifter
Din roll som säljare är att på bästa möjliga sätt marknadsföra och representera marknadens starkaste varumärke här och nu. Du kommer att arbeta strategiskt med ett antal kunder i ett dedikerat distrikt men även delta i utveckling av våra processer och strategier.
Din lyhördhet och vilja att förstå kunden och kundens affär är viktig för att ta fram kostnadseffektiva lösningar med hög kvalitet och rätt kundanpassning. Vårt arbete är att hjälpa våra kunder att bli de mest lönsamma i branschen och för att lyckas med det krävs att du har vana och intresse av att hantera långsiktiga kundkontakter samt att bygga relationer. Du ansvarar för att ta fram alla detaljer och hålla ihop allt som krävs för att presentera ett komplett affärsupplägg för kunden (lastbil, påbyggnad, släpfordon, service, finansiering och uppkopplade tjänster).
Din profil
Du har gedigen erfarenhet av relationsbyggande företagsförsäljning gärna inom tung fordonsindustri. Du har teknisk kompetens och har du dessutom erfarenhet av tjänsteförsäljning är det en fördel. Du kommer att få utlopp för ditt teknikintresse.
Du är van arbeta proaktivt och att hantera komplexa affärer med långa säljcykler och långsiktiga affärer. Du arbetar fram och håller ihop alla detaljer för att skapa ett komplett affärsupplägg till kund. Du är ansvarsfull, van att formulera mål och nå resultat. Du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus.
Som person är du positiv och entusiasmerande lagspelare samt har en stark drivkraft och tycker om att ta initiativ och gillar förändringar. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van att leverera.
- Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.
- Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
- B och C-behörighet är ett krav, har du även D och E är det meriterande.
Vi erbjuder
Trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scaniaorganisationen.
Tjänsten är på heltid med placering i Örebro.
Ytterligare information
Välkommen att kontakta Niclas Granström ÅF-chef Scania Sverige region Örebro Västermanland tfn 073-9016229
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta utbildningsbetyg/kopior. Urval och intervjuer sker löpnade under ansökningsperioden. Sista ansökningsdag är den 31 mars 2024.
Välkommen med din ansökan redan idag.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.