OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med lärande och utveckling på ett personalintensivt företag med entreprenöriell anda, varierande arbetsuppgifter och engagerade medarbetare? I så fall bör du söka rollen som L&D-manager på Eltel.
Om Eltel
Eltel hjälper sina kunder med effektiva och innovativa lösningar för el- och kommunikationsnät för både dagens och kommande generationer. De ansvarar för design, planering, byggnation, installation och underhåll. Eltels lösningar lägger grunden för dagens uppkopplade samhälle och bidrar till en grönare omställning.
Eftersom Eltel är nationellt fokuserade finns de alltid nära sina kunder men kan vid behov även dra nytta av erfarenheter från kollegor inom den internationella Eltelkoncernen.
Under 2021 hade Eltel Sverige en omsättning på 182 MEUR.
Om rollen
I rollen som L&D-manager ansvarar du för att säkerställa Eltels kompetensmodell. Du kommer även att ansvara för att kompetensramverket alltid är aktuellt och speglar verksamhetens behov över tid. Du kommer att spela en viktig roll i hur Eltel styr, leder och utvecklar sin verksamhet. Tillsammans med verksamheten kommer du att skapa tydliga utbildningsupplägg för identifierade roller inom produktionen (till exempel projektör, tekniker, produktionsplanerare, byggledare). Du kommer att rapportera till HR-chefen och ingå i HR:s ledningsgrupp.
I rollen ingår även
- Koncernansvar för och att vara superuser av bolagets LMS
- Att stötta organisationen med pedagogisk kompetens kring utvecklande av utbildningar
- Ansvar för processen kring kompetenskartläggning
- Att skapa en kompetensportal där det tydligt framgår vilka interna och externa utbildningar som medarbetare, främst inom produktion, ska genomgå.
- Att fastställa vilka utbildningar som ska ges internt respektive av externa leverantörer
- Att upphandla externa utbildningar för produktionspersonal
- Att ansvara för samt utveckla onboardingprocessen tillsammans med TA-managern
- Att kvalitetssäkra dokumentation av kompetenser och behörigheter för att uppfylla myndighetskrav, ISO-certifieringskrav och kundrevisioner.
Rätt kandidat
Rätt kandidat har flera års erfarenhet av en liknande roll med fokus på kompetensutveckling i en organisation där du varit del av ett framgångsrikt upplägg för kompetensutveckling av personal, både genom interna och externa utbildningar. Du har en stark drivkraft när det kommer till att kontinuerligt förbättra och utveckla processer, samtidigt som du inspirerar och förmedlar budskap på ett pedagogiskt sätt.
Vi tror även att rätt kandidat har
- Tagit fram och utvecklat onboardingprocesser
- Erfarenhet av projektledning
- Ledarskapsegenskaper
- Gedigen erfarenhet från att arbeta i LMS
- Tidigare arbetat med produktionspersonal
- Arbetat med en mix av egenframtagna och externa utbildningar
- Högskoleutbildning med inslag av pedagogik, psykologi, sociologi, undervisning eller motsvarande
Som person är du social och kommunikativ, du brinner för verksamheten och har en analytisk förmåga.
Vad erbjuder Eltel dig?
På Eltel kommer du att bli en del av ett växande bolag som designar, bygger och underhåller nästa generation av hållbar infrastruktur i Nordeuropa inom el och kommunikation. Du kommer att börja i en rolig och expansiv fas med stort fokus på tillväxt. Här får du möjligheten att påverka med eget ansvar och frihet att agera. Du kommer arbeta i en omväxlande miljö med en trevlig, välkomnande och omtänksam kultur. Medarbetare på Eltel trivs!
Eltel sitter i ljusa och fina lokaler i Bromma. Här kan du läsa mer om Eltel: Om oss - Eltelnetworks (https://www.eltelnetworks.se/om-oss/)
I denna rekrytering samarbetar Eltel med PeopleProvide. Vid frågor om tjänsten kontakta Anders@peopleprovide.se
Sista ansökningsdag: 3 april 2022