Lead Buyer

Lead Buyer

Arbetsbeskrivning

ValueOne rekryterar en Lead Buyer till vår kund Gjensidige Forsikring ASA med placering i Stockholm. I rollen kommer du att ha ett övergripande strategiskt och operativt ansvar för inköp av indirekt material inom flera olika kategorier. Har du arbetat några år i en liknande roll och ser dig om efter något som kan ta din karriär ett steg vidare kan detta vara språngbrädan du behöver.

Gjensidige är ett ledande nordiskt sakförsäkringsbolag som är byggt av kunder, för kunder. Koncernen är noterad på Oslo Börs sedan 2010. I snart 200 år har vi anställt eldsjälar som arbetar för att säkra kunders liv, hälsa och egendom.

Vi har cirka 3 400 medarbetare och erbjuder sakförsäkring i Norge, Danmark, Sverige och Baltikum. I Norge erbjuds också pension och sparande. Intäkterna 2013 var 21 miljarder NOK och de totala tillgångarna utgjorde 109 miljarder NOK

Läs mer på: https://www.gjensidige.se/

Om rollen

Som Lead Buyer kommer du att ha ett övergripande strategiskt och operativt ansvar för inköp av indirekt material. Ditt ansvar berör alla kategorier inom försäkringar, från skadereglering, IT, konsulter, HR, marknad med mera. I rollen ingår ansvar för befintliga leverantörer, avtalsadministration, förhandlingar och ekonomistöd. Du rapporterar till direktören för koncernupphandling som sitter på huvudkontoret i Norge.   

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Bidra till att utarbeta strategier för att möta kommersiella mål.
Delta i arbetet med att definiera och förhandla avtal.
Följa upp kostnader och delta i arbetet med att söka nya leverantörer till företaget.
Samarbeta med externa leverantörer och säkra uppdaterad leverantörsinformation i företagets inköpssystem.

Erfarenhet och kompetens

För att lyckas i rollen ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har några års relevant inköpserfarenhet, gärna i en roll som inköpare eller skadereglerare på ett försäkringsbolag. Du har goda kunskaper i MS Officepaketet (framför allt Excel). Tjänsten kräver flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Kunskaper i övriga skandinaviska språk är meriterande.  

Vi söker dig som har god kommersiell förståelse och trivs med att arbeta i en självständig roll med många parallella uppgifter. Vi värdesätter egenskaper såsom noggrannhet, ansvarsfullhet och ett lösningsorienterat, analytiskt förhållningssätt. Är du dessutom positiv, idérik, drivande och har lätt för att samarbeta med andra kan detta vara rätt tjänst för dig

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.   

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2022
  • Ansök senast: 16 oktober 2022

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024