OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för ledarskap och har erfarenhet från utveckling av ledare i komplexa organisationer? Då kan tjänsten som Sverigeansvarig för Talent Management på Talent Solution vara något för dig.
Talent Solutions hjälper organisationer med att attrahera, leda och utveckla talanger, för att säkra rätt kompetens idag och i framtiden. Att vara attraktiv som arbetsgivare och ha ett starkt värdeerbjudande är kritiskt för att lyckas med kompetensförsörjning på en komplex marknad. Talent Solution erbjuder flexibla och skalbara lösningar inom Talent Acquisition (Recruitment Process Outsourcing, RPO), Talent Management och Manage Service Provider (MSP). Våra lösningar kombinerar kunskap, innovativ teknologi med personligt bemötande.
Om rollen
Vi söker nu en ansvarig i Sverige för vårt affärsområde Talent Management. Du ska vara en drivande kraft, utmanare och innovatör inom området. Du kommer att ansvara för att utveckla, förbättra och kommunicera koncept och tjänster inom karriärutveckling, organisations-, ledarskaps- och teamutveckling samt leverera inom dessa områden till våra kunder.
För att vara framgångsrik i rollen är du en relationsbyggare som skapar värde i dialoger med kunder. Du har lätt för att uttrycka dig och kommunicerar på ett förtroendeingivande sätt. Du brinner för att ständigt bredda och utveckla ditt kontaktnät och trivs med att arbeta konsultativt och professionellt.
Rollen är på heltid (100%) och innebär resor i tjänsten, placeringsort är flexibelt. Hos oss samarbetar du tätt med kollegor, andra konsulter, säljare, och ledning. Vi är ett nordiskt team där vi arbetar över de nordiska gränserna.
Vi söker dig som
* Har relevant utbildning, gärna inom organisationspsykologi, HR, management
* Har relevant erfarenhet av att utveckla chefer på alla nivåer
* Har relevant erfarenhet från personalledning
* Är professionellt uppdaterad inom ledning och strategi, samt förmåga att omsätta denna kunskap i praktiken
* Har dokumenterad erfarenhet av att utveckla affär, koncept och tjänster.
* Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
* Meriterande erfarenhet av att arbeta som konsult
Personliga egenskaper
* Du har en god affärsförståelse, du förstår ditt företags strategier och prioriteringar och använder din kunskap för att uppnå mål.
* Du är en god relationsbyggare
* Du är en bra problemlösare, du utvecklar effektiva förnuftiga och praktiska lösningar på problem.
* Du har lätt för att samarbeta på alla nivåer såväl internt som externt. Du delar information och expertis för att uppnå önskat resultat.
Om Du har frågor om tjänsten är Du välkommen att kontakta Anna Widgren, Head of Right Management anna.widgren@right.se
Intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför in din ansökan med CV och personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 2022-06-12.
Välkommen med din ansökan!