OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Lean Portfolio Analyst till försäkringsbolag i Stockholm. Har du erfarenhet inom liknande roller kan detta vara rätt nästa steg för dig! Ansök idag då vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Rollen innebär ett nära samarbete med andra LPA´er och Portföljer inom kunden, där du deltar i analysarbete och förbättringsarbete för att förädla arbetssätt och processer. En viktig del är också att samverka med andra gemensamma funktioner som t.ex. Ekonomi & Finans och Kansliet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Proaktivt följa upp och analysera mål och mätetal för portföljen som helhet med tillhörande POS´ar, agila tåg och övriga leveransformer för att beskriva portföljens utveckling och framdrift utifrån ett helhetsperspektiv.
* Utforma och förbättra mallar och processer för målstyrning och datainsamling
* Supportera, främst rollerna LPM, POS-ordförande och POS-ansvarig/sponsor, i arbetet med portföljens rapportering och uppföljning.
* Stötta LPM i informationsfångsten i syfte att bereda event som t.ex. samplanering, SPR-X, Segments-SPR och Utveckling- & Service råd.
* Supportera vid och protokollförande av möten i SPR-X, APMO och POS´ar
* Rådgivning på tema rapportering och uppföljning kopplat till LFs portföljstyrningsmodell
* Samarbeta med controllers för sammanställningar av finansiella nyckeltal och rapporter
VI SÖKER DIG SOM
- Har följande språkkunskaper: Engelska (Avancerad) och Svenska (Expert) då detta krävs av arbetsuppgifterna
- Har god analytisk förmåga och problemlösningsförmåga
- Är utvecklingsinriktad, flexibel, öppen för förändring och med en god samarbetsförmåga.
- Har god kommunikationsförmåga och lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
- Har vana att arbeta med flöden och processer, koppla det lilla till den övergripande bilden samt se beroenden.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av lean agil portföljhantering.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
* Strukturerad
* Diplomatisk
* God samarbetsförmåga
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231