Lean Specialist

Lean Specialist

Arbetsbeskrivning

Compass Group är ledande måltidsleverantör i Sverige och levererar förstklassig mat och service på fler än 450 enheter runt om i landet.Verksamheten omsätter ca 3 miljarder kronor och drivs under varumärkena Eurest, Eurest Services, Medirest, Chartwells, Levy Restaurants, Amica, Food & Co, Försvarsrestauranger, Tastory och Hav a Java.Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC och förvärvade Fazer Food Services den 31 januari 2020. Koncernens omsättning uppgår globalt till £25 miljarder (2019), med över 600 000 anställda i 45 länder och servering av 5,5 miljarder måltider årligen. Läs mer om oss på www.compass-group.se




Varför ska du välja oss?

- Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen
- Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra
- Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor
- Vi levererar kvalitet i allt vi gör!

Vem söker vi?

Du har erfarenhet av att leda projekt på marknader med mycket kommersiell service.
Du har innehaft en chefsposition inom operations i minst 3 år och har erfarenhet av att leda i förändring med goda resultat.
Du är van vid att använda problemlösningsverktyg och tekniker (t.ex. 8D, Orsak & effekt, 5 varför analys) och är en stark lagspelare med förmåga att snabbt bygga relationer.
Du har erfarenhet av P&L, budgetering och prognoser och har utmärkt kommunikations-, påverknings- och presentationsförmåga.    

Meriterande är erfarenhet av att använda Lean, 8-D eller Six Sigma (helst till ett minimum av Green belt level) metoder i en kundservice och processorienterad miljö.

Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Stockholm, men det är en resande tjänst. Du rapporterar till Head of Project. 

Mål och ansvarsområden

• Utbilda, coacha, utveckla och utmana våra medarbetare och chefer i deras arbete med att ständigt förbättra verksamheten enligt Lean.
• Hjälper och stöttar chefer i driftteamet för att nå och överträffa sina ekonomiska nyckeltal.
• Hålla utbildning, målstyrning, processtyrning, arbeta med rutiner, förbättringsarbete, problemlösning, visuell styrning och planering.
• Ett nära samarbete enhetschef eller motsvarande för att säkerställa leverans mot överenskomna mål till sektorns och funktionens OPEX-strategi.
• Att tillhandahålla relevant data för att underlätta beslutsfattandet och se till att resultat mäts och budgetar uppnås.
• Att övervaka och kommunicera framsteg.

Vem är du?

• Du har en förmåga att kommunicera på alla nivåer från frontlinjekollegor till ledande befattningshavare.
• Du kommer från en ledande position från servicebranschen.
• Du har sinne för detaljer och andas service.
• Du är säker och positiv självstartare med en ”kan göra” -attityd.
• Du är lyhörd och har lätt att samarbeta med andra.
• Du har en hög uthållighet.
• Du har bra organisatoriska färdigheter med förmåga att lösa problem.
• Du har en förmåga att påverka och kan sälja nya idéer / koncept.
• Du har motiverande färdigheter (på både team- och individnivå).
• Tjänsten kräver B-körkort. Tjänstebil ingår i tjänsten.

Kontaktperson Nathalie Ufer Weichl,  nathalie.ufer.weichl@compass-group-fs.com. 
Varmt välkommen med din ansökan!      
Ansökningarna kommer behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen gått ut.

Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Franzen Körlof

Compass Group

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Compass Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2021
  • Ansök senast: 15 juni 2021

Besöksadress

Norra Hansegatan 17
None

Postadress

RestaurangAssistans AB
Stockholm, 11353

Liknande jobb