OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
Som Learning and Development Specialist får du arbeta i en bred roll där du samverkar med många både internt och externt. Du kommer att ansvara för att koordinera och genomföra olika initiativ för att implementera, driva och följa upp lärande och utveckling genom hela verksamheten. I rollen kommer du bland annat ansvara för att identifiera behov utifrån medarbetarundersökningar, skapa och hålla i vissa utbildningar, agera rådgivare till våra ledare, arbeta fram kompetenstrappor, upphandla avtal med leverantörer för utbildningar, vara superuser i vår utbildningsplattform och du kommer att vara ytterst ansvarig för vårt Traineeprogram.
Då rollen är ny erbjuder det otroliga möjligheter att själv påverka och vara innovativ för att på bästa sätt bidra till en stark lärandekultur. Du ingår i HR-teamet och rapporterar till Head of HR.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort engagemang och intresse för kompetensutveckling, digitalisering och e-learning och som tidigare har arbetet med L&D eller liknande arbetsuppgifter. Då du självständigt kommer driva aktiviteterna från början till slut, och ha många kontaktytor ser vi att du har energi och entusiasm och gillar att samarbeta med andra. Du trivs i möten med människor och är van att kommunicera på olika nivåer. Det är meriterande om du har kompetens och praktisk erfarenhet av ett utvecklande ledarskap inom en organisation. Du har relevant utbildning, har goda kunskaper i officepaketet och du pratar och skriver engelska obehindrat.
Om mig, rekryterande chef- Malin Nybladh- Head of HR
Jag strävar alltid efter att vi ska addera värde i organisationen, så att alla får bästa möjliga förutsättningar för att nå ett lyckat resultat. För mig är det viktigt med tillit, delaktighet och ansvar för att motivera och skapa ett bra arbetsklimat i ett team. Det är tillsammans med andra som jag vet att man lyckas som bäst.
Hälsa och välmående är en förutsättning för att kunna göra ett bra jobb och därför är jag stolt över att vi på ATG erbjuder fantastiska möjligheter för hållbara och friska medarbetare. Det ger en gemenskap och utvecklar vår starka företagskultur både för den enskilde medarbetaren och för oss som företag.
Övrigt
Vi har en flexibel arbetsplats och hos oss får du möjlighet att kombinera hemarbete med arbete från vårt kontor vid Solvalla i Stockholm. Tjänsten är på heltid.
I rekryteringsprocessen ingår tester och bakgrundskontroll. Om du har frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Kristina Ulander, kristina.ulander@atg.se Vi tar inte emot ansökningar via e-mail, utan alla ansökningar ska gå via vår rekryteringsportal. Vi ser fram emot din ansökan!
Så här har vi det
Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation.
För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.
Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.