OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 450 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York och Singapore.
Vi söker en utbildningsassistent till vår avdelning för Innovation & Knowledge Management. Du tog studenten i våras, alternativt har 1-2 års erfarenhet efter gymnasiet, gärna inom administration.
Innovation & Knowledge Management
Avdelningen arbetar med byråövergripande utbildning, knowledge management, verksamhetsutveckling och innovation. Avdelningen ansvarar för förvaltning och utveckling av exempelvis formatmallar, intranät, bibliotek, kunskapsdatabaser samt digitala verktyg och tjänster som effektiviserar arbetet och förbättrar kvaliteten i verksamheten. På avdelningen finns MSA Innovation Lab, byråns initiativ för digital acceleration.
Rollen som utbildningsassistent
Tjänsten innebär att hjälpa till med administration av byråns interna utbildningsprogram genom att ta fram material, närvarolistor och utvärderingar och administration i vår utbildningsportal. Du kommer att ha löpande kontakt med föreläsare och jurister inför varje utbildning. En annan arbetsuppgift är redigering av inspelat material från föreläsningar och Teams-möten eller annat bildmaterial. Ytterligare dagliga uppgifter är hantering av kallelser, uppstart av digitala möten, utläggsräkningar och andra administrativa uppgifter. Återkommande projekt är sammanställning av olika typer av data i Excel.
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar.
• Kvalitet - Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbete med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus - Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda - Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.
Som person söker vi dig som är noggrann och ordningsam och tycker om att ge service av högsta klass. Du kan hantera både större arbetsuppgifter som kräver noggrannhet, struktur och god framförhållning och mindre uppgifter med korta deadlines. Vi ser att du har god vana av Officepaketet och du kommunicerar obehindrat på svenska. Goda kunskaper i engelska är meriterande, lika så tidigare erfarenhet av administrativt eller serviceinriktat arbete.
Vi erbjuder dig en möjlighet att få arbeta i ett starkt team med ambitiösa och motiverade medarbetare, i en internationell miljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, med start i januari 2023. Vi kallar löpande till intervjuer och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Bifoga gymnasiebetyg. Vi hanterar ansökningar via detta system.
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabet Dahlman Löfgren, Head of Innovation & KM på 08-5950 63 69 eller om du har frågor om rekryteringsprocessen Karin Mendel, Head of HR på 08-5950 64 12.
Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98