Learning & Development Manager till TYA

Arbetsbeskrivning

Vi utvecklar anslutna företag och medarbetare i morgondagens transportbransch. Vi driver på utvecklingen för säkrare och mer hållbara arbetsmiljöer. Tillsammans med våra företag och parter, medarbetare, skolor och myndigheter vill vi skapa Sveriges bästa jobb. Vi vill att fler ska få upp ögonen för vilka möjligheter vi erbjuder och för att lyckas med det behöver vi dig!



Om rollen

Hos oss blir dina viktigaste arbetsuppgifter att utveckla och ansvara för TYAs kursutbud. Du säkerställer att våra kurser håller en hög kvalitet och säkerställer att vi kontinuerligt utvecklar befintliga och nya kurser med hänsyn till målgrupp, arbetsmarknadens parter och arbetsmiljölagstiftning. Du arbetar med utvecklingsfrågor inom verksamheten, ledarskapsfrågor, ansvarar för arbetsfördelning, och sitter i ledningsgruppen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

-         Planera, genomföra, följa upp och utvärdera avdelningens uppdrag

-         Utveckla och arbeta med utbildningar, tillhörande material och systemstöd till TYAs kurser.

-         Ansvara för personalplanering, arbetsfördelning och ledning på avdelningen.

-         Genomföra personalsamtal och lönesamtal.

-         Kompetensutveckling av personal.

-         Samverkar med arbetsmarknadens parter i utvecklingen av kursinnehåll

-         Genomföra informations- och avdelningsmöte.

-         Rekrytering av personal i samråd med VD.

-         Introducera nyanställda.

Vem är du?

Du är trygg i det dagliga ledarskapet. Då du arbetat flera år i en chefsposition är arbetsuppgifter såsom medarbetarsamtal, lönesamtal och uppföljning naturligt för dig.

Du är positiv och målinriktad. Som ledare för personalgruppen är du empatisk, positiv även i tuffa situationer och mån om att tillsammans med dina kollegor leverera över förväntan i relation till våra målgrupper.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har erfarenhet från en liknande roll som Learning & Development Manager, du har arbetslivserfarenhet från en organisation med kollektivanställda. Du har god ekonomisk förståelse och erfarenhet av olika pedagogiska modeller mot kollektivanställda. Har du tidigare arbetat med fackliga relationer och fackliga förhandlingar har erfarenhet från Transportbranschen och kunskaper kring arbetsmiljö ses detta som mycket meriterande.

Erbjudande

Vi erbjuder dig en möjlighet att vara med och utveckla arbetsmiljön för medarbetare i framtidens transportbransch. Välkommen till en arbetsplats där uppdraget gör skillnad för många och där utvecklingsfrågor står högt på agendan.

Är du nyfiken på TYA och våra kurser vi har just nu? Läs mer och klicka här



Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. Du söker tjänsten ansökningslänken på Wise Professionals hemsida. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lisa Sidén på lisa.siden@wise.se. Du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 8 februari 2019.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 10 januari 2019

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


13 september 2024

HR-strateg inom arbetsrätt

HR-strateg inom arbetsrätt

13 september 2024

HR Business Partner

HR Business Partner

13 september 2024