OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har Du chansen att jobba i ett framgångsrikt företag som av Dagens Industri blev utnämnd till Gasellföretag 2016! På AdeoCare erbjuds Du ett spännande och omväxlande arbete där Du har möjlighet att påverka utfallet. Vi arbetar på ett teambaserat arbetssätt som präglas av ett stort engagemang för våra kunder. AdeoCare startade 2011 och finns idag uppdelat på 5 enheter, Östermalm, Kungsholmen, Ekerö, Lidingö och Västerort. Sammanlagt har vi ca. 150 anställda och är ständigt växande.
Vi söker nu dig som ska ansvara för våra två team i Stockholms innerstad (Kungsholmen och Östermalm). Som chef på AdeoCare är du direkt underställd och rapporterar till verksamhetschefen. Din roll innefattar säkerställande av kvalitativ omvårdnad och social omsorg med utgångspunkt från kundernas individuella behov och önskemål. Du kommer att jobba som omvårdnadsansvarig och kommer att ha personal- och planeringsansvar för medarbetarna i dina grupper.
Du kommer ta emot de beställningar som AdeoCare får samt säkerställa en bra kontakt med biståndshandläggare, kunder, anhöriga samt övriga samarbetspartners. Du ansvarar för att genomförandeplanerna upprättas och uppdateras i tid samt är ansvarig för att kundens insatser planeras ut korrekt i schemat. Du ansvarar även för att de utförs och rapporteras enligt beställning.
Teamen du ansvarar för består av en teamledare samt ca 40 stycken medarbetare.
Vidare kommer du, med stöttning från rekryteringsteamet, sköta den löpande rekrytering av ny personal samt säkerställa att introduktionen sker utefter riktlinjerna. Du kommer även att samordna personalens månatliga feedbacksamtal samt hålla i de årliga medarbetarsamtalen. Du ansvara för det löpande arbetsmiljöarbetet och att initiera de insatser som krävs för en trivsam arbetsplats.
Du kommer även ha budgetansvar för din enhet. I arbetet ingår även att formulera strategier, följa upp och utvärdera för att nå verksamhetens uppsatta mål.
Krav
Du ska ha en 3-årig högskoleutbildning som socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du ska ha ett par års erfarenhet av ledarskap samt någon typ av formell ledarskapsutbildning
Ha genomgått utbildning i arbetsmiljö och arbetsrätt
Ha arbetat inom äldreomsorgen i ledande position
Ha utbildning i socialtjänstlagens föreskrifter
Ha utbildning och erfarenhet inom demensvård
Inneha B-körkort
Vara strukturerad och lösningsorienterad
Meriter
Utbildad undersköterska
Utbildad silviasyster
Tidigare erfarenhet av Mobil Omsorg
Omfattning: Heltid, dagtid - 07.30 – 16.30 samt beredskap var fjärde helg.
Provanställning 6 månader
Lön enligt överenskommelse
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Knapasjö
0704-311 721
Louise Törvall
0704311768
Annica Palm Wallin
0704-299 971
Anne-Chatrine Mattinson
0704-311 693
Patrick Livijn
08-522 978 11
Hanna Hietikko
Mikelis Taurins