Ledande specialist inom kvalitetsledning- och processutveckling

Ledande specialist inom kvalitetsledning- och processutveckling

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa ledande specialist inom kvalitets- och processutveckling med digital inriktning för att arbeta med förvaltningen och utvecklingen av Building SE verksamhetssystem?

Rollen tillhör gruppen Process- och ledningssystem som är en del av staben Verksamhetsutveckling på Building SE. Gruppen arbetar i huvudsak med verksamhetssystemet, miljö- och kvalitetsledning, revisioner och verksamhetsutveckling.   

Rollen som ledande specialist inom kvalitets- och processutveckling 
Huvudansvaret för denna roll är att förvalta och utveckla Building Sverige verksamhetssystem. Du kommer främst att arbeta med processorientering- och kartläggning och utveckling av vårt IT-verktyg. I rollen ingår det att både driva och delta i utvecklingsprojekt inom och utanför affärsområdet. I arbetet ingår arbetsuppgifter av administrativ karaktär så som att arbeta med förbättringar i verksamhetssystemet och stödja dokumentägare och processledare. I rollen ingår också att hålla i utbildningar och ta fram guider.    

Din profil  
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning eller akademisk utbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är viktigt att du har kunskaper kring processorientering- och processkartläggning samt digitala verktyg.

Som ledande specialist inom kvalitetsledning- och processutveckling krävs ett stort intresse för ledningssystem, dess uppbyggnad och digitalisering. Du tycker om att jobba i grupp likväl som att finna lösningar på egen hand. För att trivas i denna roll ska du tycka om att arbeta både i utvecklingsprojekt och med administrativa uppgifter. För denna roll är det viktigt att du är noggrann och systematisk, att du har samarbetsförmåga samt är tydlig och engagerad. Du har en god kommunikativ förmåga, du har lätt att ta egna initiativ och är självgående.    

Ytterligare information  
Placeringsort helst Göteborg eller Stockholm. Arbetet innebär resor inom Sverige. Tjänsten är en heltidsanställning och tillsvidareanställning, provanställning tillämpas.  Vi genomför bakgrundskontroll i enlighet med NCC:s säkerhetsrutiner. 

NCC erbjuder 
Vi på NCC vill vara en attraktiv arbetsgivare med medarbetare som trivs, utvecklas och mår bra. Därför erbjuder vi dig som arbetar hos oss ett stort utbud av personalförmåner. NCC har kollektivavtal för alla medarbetare. Det ger en bra grundtrygghet och ett tydligt regelverk så att du vet vad som gäller för din anställning. Vi erbjuder också försäkringar, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag samt andra erbjudanden och rabatter via vår förmånsportal Benify. Läs mer om NCCs förmåner: https://www.ncc.se/jobba-pa-ncc/det-har-ar-ncc/formaner/   . 

Kontakt och ansökan 
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Karolina Hertzman, chef process- och ledningssystem, 070–2603515 eller Karin Österman de Wall, HR rekryteringsspecialist, 079-078 7210. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-04-02.  

Varmt välkommen med din ansökan!  

Om oss 
På NCC blir du en del i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas tillsammans. 

Varje dag tar våra över 12 500 medarbetare beslut som förbättrar människors vardag, både idag och i morgon. Här arbetar du i en stark gemenskap tillsammans med engagerade och professionella kollegor som drivs av att lära nytt, nå uppsatta mål, dela erfarenheter och göra verklig skillnad tillsammans. Vi utmanar oss själva för att driva utvecklingen och skapar hållbara lösningar som för samhället framåt med ny kunskap. 

Som ett av Nordens ledande bygg- och fastighetsutvecklingsföretag utvecklar vi kommersiella fastigheter, bygger skolor, sjukhus, bostäder, vägar, broar och annan infrastruktur som formar vårt sätt att leva, arbeta och resa i samhället. Genom vår industriverksamhet erbjuder vi produkter och tjänster med inriktning på stenmaterial och asfaltsproduktion, beläggningsuppdrag. 

Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. NCC ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. 2022 omsatte NCC ca 54 miljarder SEK och NCC:s aktier är noterade på Nasdaq Stockholm. 

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med rekryterare samt säljare av annons- eller bemanningslösningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2023
  • Ansök senast: 9 april 2023

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb


20 december 2024

Kvalitetsutvecklare

19 december 2024

Samordnare till Samordningskansli

Samordnare till Samordningskansli

19 december 2024