OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns en spännande möjlighet att bli en del av Pricing B2B teamet på ett ledande telecom-bolag i Stockholm. Du blir en del av ett seniort team med hög kompetens, bra stöttning och högt engagemang där din kompetens kommer göra skillnad. Låter detta som något för dig - så sök tjänsten redan idag då vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN
I rollen som Pricing Manager kommer du ha ansvar för prissättning av telecom-bolagets största och viktigaste kunder samt SME-segmentet. Du kommer ha en ansvarstagande roll där du bland annat behöver fatta strategiska beslut, ha ett helhetsperspektiv samt hålla koll på detaljerna. Dessutom kommer du arbeta med många olika kollegor och beslutsfattare.
Du erbjuds
- En prestigelös organisation med stark teamkänsla och högt engagemang
- En flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta både på distans och på kontoret
- En möjlighet att utvecklas i en ansvarstagande roll och bidra till ett stort bolag inom telecom-branschen
- En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig i din fortsatta karriär
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Säkerställa att prisstrategi och- taktik är optimal
* Ansvara för kundlönsamheten utifrån ett helhetsperspektiv
* Bygga, analysera och granska kalkyler samt ta fram och bearbeta statistik
* Stötta företagets säljare med rätt prissättning gällande förslagsvis mobilabonnemang och växelanknytningar
VI SÖKER DIG SOM
- Behärskar svenska och engelska på professionell nivå i både tal och skrift då du internt behöver kunna kommunicera på båda språken
- Har en akademisk utbildning som ekonom eller ingenjör, alternativt annan relevant utbildning
- Har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och då framförallt Excel
- Besitter god system- och datorvana
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet från prissättning och försäljning inom telekom, och/eller offentliga upphandlingar
- Arbetat med pricing eller bids, eller har haft en analytisk roll som exempelvis Business Controller eller inom finans
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Problemlösande
- Serviceinriktad
- Initiativtagande
- Kvalitetsmedveten
Vi ser att du har en god strukturell förmåga och kan hantera att ha flera bollar i luften. Därtill behöver du ha en mycket god känsla för siffror, behärskar finansiella begrepp, är analytisk och noggrann. Som person vågar du fatta beslut, och är resultatinriktad samt en sann lagspelare!
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information kring företaget under processen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231