Ledande telekomföretag söker ny Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, strukturerad, och ser problemlösning som en utmaning? Har du erfarenhet som innesäljare, eller annat arbete som innebär tät kundkontakt och att sitta på en slinga och svara på kundsamtal? Då kan det vara dig vi söker!
Uppdraget förväntas starta 2018-04-01 för att pågå till 2018-06-30. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!


Om uppdraget
Affärsområde Direkt, som är Sveriges största produktförsörjare av telefoni till Svenska företag och organisationer, söker nu en Innesäljare.
Företaget erbjuder skräddarsydda lösningar inom produktförsörjning av telefoniprodukter med tillhörande tjänster för stora företag och organisationer. Affärsområdet säljer mobiltelefoner, headsets, konferenstelefoner, systemtelefoner, DECT telefoner mm.
Som Innesäljare kommer du att ingå i ett team bestående av 14 personer. Teamet arbetar med innesälj och orderhandläggning samt viss support gentemot våra olika avtalskunder. Teamet finns på flera platser i Sverige. flesta medarbetare sitter i Kista utanför Stockholm men även i Norrköping och Göteborg. Vi söker nu en medarbetare till Stockholms kontoret


Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att ta hand om den dagliga kontakten med våra kunder via telefon och mail. Detta innebär att du aktivt arbetar med merförsäljning, produktrekommendationer, orderregistrering, fakturafrågor, service, viss support och leveransbevakning mot våra kunder.
Vi söker dig som
• Har erfarenhet som innesäljare, eller annat arbete som innebär tät kundkontakt och att sitta på en slinga och svara på kundsamtal
• Är uthållig, drivande och mycket ansvarstagande
• Är serviceinriktad, strukturerad, och ser problemlösning som en utmaning!
• Är handlingskraftig med förmåga att arbeta självständigt för att nå uppsatta mål, likaväl som att Du är en lagspelare som värnar om gruppens framgång.
• Är noggrann men ändå effektiv.
• Hanterar svenska och engelska i både tal och skrift.

För att lyckas väl i tjänsten behöver du vara lösningsorienterad, service minded, teknikintresserad (intresse av mobiltelefoner och tillbehör) och säljinriktad med hög social kompetens.
Du behöver vara van vid att hantera kundsamtal och arbeta med många ärenden parallellt. Engelska i tal och skrift samt god datorvana (powerpoint, excel och word) är ett krav i tjänsten samt kunna hantera orderhandläggning. Kan du dessutom Visma business är det meriterande. Övriga system lär du dig på plats.
Som person är du glad, ordningsam och tycker om att jobba tillsammans med likasinnade. Det är meriterande om du har en bred kunskap inom Telecom. Tycker du om att sätta kunden i fokus så är det här rätt plats för dig.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid tre till sex månader
  • Publicerat: 15 mars 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


28 oktober 2024

28 oktober 2024

Verisure söker erfarna säljare!

Verisure söker erfarna säljare!

28 oktober 2024

Säljledare

Säljledare

28 oktober 2024