OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ledare och chef inom internlogistik
Är du en erfaren ledare som tycker att människan är viktigast? Tycker du att förändringsresor är något spännande som du trivs med att leda?
Vi söker nu en erfaren ledare och chef till oss på Volvo Powertrain i Skövde. Hos oss är vi måna om att ge förutsättningar för balans mellan arbete och fritid samt utveckling till våra medarbetare. Vi värdesätter vår mångfald och uppskattar allas perspektiv. Trivs du också i en sådan miljö? Vi hoppas på att få ta emot just Din ansökan!
Volvo Powertrain i Skövde är en verksamhet med anor från mitten av 1800-talet, som idag kan visa upp en produktionsanläggning i världsklass. Vi tillverkar motorer och motorkomponenter till AB Volvos globala industrisystem. Med hög datoriserings-och automatiseringsgrad inom såväl gjutning som bearbetning, montering och logistik skapar vi morgondagens energieffektiva motorer och bidrar till Volvos vision- att vara världens mest eftertraktade och framgångsrika leverantör av transportlösningar.
Nu ska vi utöka vårt ledarteam inom internlogistik med ytterligare en person. Om du tidigare har arbetat som ledare/chef och har ett värderingsstyrt ledarskap där du står för att utveckla verksamheten i tydlig riktning mot verksamhetens mål att ha mångfald, teamanda och ständig utveckling kan du vara rätt person för uppdraget.
En viktig del i rollen du tar dig an här är att inspirera medarbetare att tänka och prova nytt. Det innebär att du är duktig på att situationsanpassa ditt ledarskap och coacha dina medarbetare till framgång och personlig utveckling. Din värdegrund i ledarskapet präglas av tillit, passion, performance, respekt och kunden i fokus, vilket också är Volvos värdegrund. Den här rollen innebär ansvar för ett 30-tal medarbetare avseende arbetsmiljö, kultur, personal och resultat. Medarbetarna framför truckar och andra fordon inom hela fabriken vilket skapar förutsättningar för gjuteriet och bearbetningens arbete. Organisatoriskt kommer du att tillhöra en mindre ledningsgrupp som består av tre ledare samt en avdelningschef. Du rapporterar till avdelningschefen som i sin tur rapporterar till funktionschefen för logistik i Skövde. Utöver det operativa ledarskapet kommer du även att arbeta strategiskt i avdelningens ledningsgrupp där du även har tillgång till stödfunktioner.
Kunskap och erfarenheter
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av att leda och coacha medarbetare i såväl personlig- som organisatorisk utveckling så att ni gemensamt når uppsatta mål – har du även erfarenhet av att leda inom en logistikorganisation är det meriterande
Högskoleexamen inom relevant område är meriterande men inte ett krav
Goda kunskaper i Svenska och Engelska
God datavana inom officepaketet
För att lyckas i rollen behöver du vara duktig på kommunikation och att motivera, coacha och delegera frågor. Du är en tydlig ledare och har en god förmåga att hantera förändrade förutsättningar för att möta kundens behov. Du är också en person som tycker om att arbeta med verksamhetsutveckling och motiveras av att arbeta med framtidens logistikutveckling hos oss i Skövde.
Intressant?
Låter det som att detta är en arbetsplats där du vill fortsätta att utvecklas som ledare? Passa på- skicka in din ansökan!
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till mig Björn Läth,
Department Manager Material Control på telefonnummer 0735- 58 80 71
Vi ber Er respektera att vi inte tar emot ansökningar via mail pga GDPR. Vänligen använd vår karriärsida.