Ledaregenskaper och bankintresse? Se hit!

Arbetsbeskrivning

Har du en fallenhet för ledarskap och letar efter din nästa utmaning? Vill du arbeta självständigt, lösningsfokuserat och affärsinriktat? Då ska du läsa vidare! Just nu letar vi processledare till Swedbanks avdelning Operation Task Force (OTF). Är du en person som gärna axlar ansvar, kan motivera andra och som ser din framtid inom bankvärlden? Då är du den vi söker! Missa inte denna chans, sök tjänsten redan idag då urvalet sker löpande.

Information om tjänsten
Just nu söker Professionals Nord för Swedbanks räkning processledare till avdelningen Operation Task Force (OTF). Öppen, enkel och omtänksam är värdeord som genomsyrar Swedbanks organisation. Här får du en arbetsplats där generös flextid, friskvårdstimmar och personlig utveckling är en självklarhet!

Som processledare inom OTF kommer du att sitta i Swedbanks kontor på Furunäset, Piteå tillsammans med många härliga kollegor. För att du ska känna dig trygg i din nya roll kommer du inledningsvis få en gedigen introduktionsutbildning och tillsammans med din närmsta chef sätts en individuell utvecklingsplan för dig.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Swedbank. Uppdraget är planerat att löpa fram till 31/12–2021 med chans till förlängning.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Swedbanks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till: Elin.Rubin@professionalsnord.se


Arbetsuppgifter
Avdelningen OTF arbetar uppdragsbaserat vilket innebär att arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Kundkännedom är avdelningens främsta uppdrag och innebär bland annat att digitalt samla in samt granska information om bankens kunder. Avdelningens medarbetare arbetar med datorn som främsta verktyg men beroende på uppdrag kan kundkontakt förekomma genom mail eller över telefon. Medarbetarna på OTF har en samhällsnyttig roll och hjälper banken att motverka penningtvätt. Som processledare hos OTF är du en nyckelperson på avdelningen som kvalitetssäkrar, följer upp och säkerställer både uppdrag och medarbetares fortsatta utveckling.

Rollen som processledare är något man växer in i, på sikt kommer du bland annat ansvara över att:

- Ha kontakt med uppdragsgivare
- Utarbeta arbetssätt och rutiner
- Utbilda, coacha samt följa upp medarbetare
- Följa upp statistik och resultat i processer
- Fördela resurser på avdelningen
- Undersöka, underhålla samt anskaffa affärer

Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag under kontorstider där du har möjlighet att använda flextid.

För detta uppdrag krävs ett utdrag ur belastningsregistret, vi rekommenderar dig därför att beställa det redan vid ansökan via länken: https://polisen.se/Service/Belastningsregistret-begar-utdrag/Kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Observera att brevet sedan ska skickas oöppnat till:
Professionals Nord,
Elin Rubin
Storgatan 30, 972 32 Luleå



Vi söker dig som
För denna roll kommer personlig lämplighet väga tyngre än tidigare erfarenhet. Vi söker dig med naturliga ledaregenskaper som vill utveckla ditt ledarskap inom bankvärlden. För att passa som processledare hos OTF ser vi att du är en självgående och lösningsfokuserad person som presterar bäst när du får mycket ansvar. Som person är du även empatisk och trivs med att vara en förebild som visar vägen framåt för övriga medarbetare. Då OTF är en uppdragsbaserad avdelning kan förändringar komma snabbt, därmed bör du som processledare vara flexibel och enkelt kunna ställa om till nya förutsättningar.

För att passa som medarbetare hos OTF bör man identifiera sig med Pippi Långstrumps talesätt "Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag helt säkert!" och som processledare är det extra viktigt att du delar den inställningen.

Tidigare erfarenhet av ledarskap, administration, eller ett intresse för bank/finans/ekonomi är meriterande, men inte ett krav för tjänsten.

OBS. För denna roll väger personlig lämplighet tyngre än tidigare erfarenhet, så tveka inte på att ansöka.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Furunäset, Piteå
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Elin Rubin

Sök tjänsten genom att klicka på ”sök jobbet” nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på Elin.Rubin@professionalsnord.se


Information om kundföretaget
Swedbank är en modern bank med rötterna tryggt förankrade i den svenska sparbankshistorien. De är en inkluderande bank med 8 miljoner privatkunder och drygt 600 000 företags- och organisationskunder. Medarbetarna i Swedbank står bakom värderingarna att de ska vara enkla, öppna och omtänksamma. I vardagen betyder det bland annat att deras tjänster och råd ska vara begripliga för envar och att de håller vad de lovar.

Om oss
Vi vet av erfarenhet att du som medarbetare är den viktigaste resursen för företagen. Därför arbetar vi med kvalité och personlig matchning till alla våra tjänster för att hitta rätt jobb för dig. Hos Professionals Nord finns en gedigen branscherfarenhet och en gemensam vision – Att skapa och bibehålla arbetstillfällen! Läs mer om oss på www.professionalsnord.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Lennartsson

Linnea Lindberg

Tobias Nilsson

Moa Markgren

Linnea Lindberg

Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner

Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson

Sara Gagner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professionals Nord Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Storgatan 18, Sundsvall
None

Postadress

Storgatan 18
Sundsvall, 85230

Liknande jobb


1 november 2024