Ledig heltidstjänst som personlig assistent i Ljungskile/Uddevalla!

Ledig heltidstjänst som personlig assistent i Ljungskile/Uddevalla!

Arbetsbeskrivning

Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu 1 ledig heltidstjänst (100%) att erbjuda dig som söker en ny utmaning!
Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik!
Arbetet innebär att du jobbar som personlig assistent till en hos en man i 45-årsåldern, med ryggmärgsskada.
Arbetet kan innefatta allt från omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, hjälp vid fritidsaktiviteter, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med den enskilde, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, pyssla, m.m. Du måste också kunna anpassa dig efter den enskildes eget tempo som varierar från dag till dag. Han gillar sport, musik, litteratur, sällskapsspel mm. Det blir även en hel del tid vid datorn.
Din arbetsplats är i brukarens hem eller där brukaren vid varje tillfälle befinner sig.
Du får arbeta på ett löpande schema där arbetstiderna är förlagda både dag- och kvällstid, måndag-söndag på löpande schema. Man arbetar som regel heldagar, 12-timmarspass. Vi ser gärna att du även kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl.
Då du kommer ingå i ett team av personligaassistenter utvalda av och för just din brukare är det därför viktigt med god arbetsmoral där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser även att du är tillgänglig under sommaren och semesterperioderna.
VEM SÖKER VI?
Vi ser gärna att du som söker tjänsten har ett flexibelt och självständigt arbetssätt och lätt kan anpassa dig till nya situationer. Du måste kunna ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du ska ha god kompetens i dokumentation samt ha ett professionellt förhållningssätt. Du som söker har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor.
Lyft förekommer så du behöver vara normalstark. Det är också viktigt att du har körkort och bil för att kunna ta dig till och från brukarens hem som kommer vara den arbetsplats du arbetar på eller utgår från och allmänna kommunikationer dit saknas!
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du ska kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt.
Det är en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans.
Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Vi intervjuar löpande och anställning kan komma att ske innan annonstiden är slut, så skicka in din ansökan redan idag!
Ange referensnummer OH23 i mailets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BRA ASSISTANS I ÖREBRO AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juni 2023
  • Ansök senast: 5 juli 2023

Besöksadress

Nygatan 15
ÖREBRO

Postadress

BOX 61
ÖREBRO, 70141

Liknande jobb


22 november 2024

Ricardo Assistent

Ricardo Assistent

22 november 2024