OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny medarbetare till vår inköpsgrupp. Är du intresserad av att jobba med både uppstyrda rutiner men även att ta hand om akuta ärenden och vara problemlösare kan denna tjänst vara något för dig. Vi är nu inne i en förändringsfas och du har därför chans att vara med och påverka hur vi kommer jobba i framtiden.
Det här är ett konsultuppdrag som varar tillsvidare. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider.
Vad går arbetet ut på?
Uppdraget innebär i första hand ansvar för att anskaffa gasturbindetaljer från externa leverantörer till våra interna kunder som mestadels finns i vår egen verkstad. Uppdraget innebär också att utveckla ditt köpområde för att säkerställa effektiv försörjningskedja. Detta betyder att du kommunicerar avvikelserna i leveranskedjan vilket innebär många kontakter och nära samarbete med personer både utanför och innanför företaget. Arbetet är periodvis intensivt och kräver att du kan vara flexibel både vad gäller arbetsbelastning och engagemang.
Som taktisk inköpare ansvarar du för:
* Vara eskaleringspunkt och drivande vid leveransstörningar och övriga problem med leverantör.
* Säkerställa och följa upp kapaciteter hos leverantörer vs. SIT prognoser. Planera leveransutjämning vid behov.
* Ansvara och förhandla mindre investeringar kopplat till kapacitet/leveranser
* Implementera avtal och följa upp efterlevnad av dessa (uppdatera master data)
* Jobba med leverantörsutveckling (med avseende på KPIer, minimera NCR cost, utveckla logistiklösningar, reducera ledtider, optimera beställningskvantiteter, kapitalbindning, skapa förutsättningar för och driva kontinuerliga förbättringar)
* Ansvara för regelbundna leverantörsmöten
* Jobba med ständiga förbättringar i supply chain
* Ansvara för utfallsprover och upprampning inom utvecklingsprojekt
* Följa upp och hantera legeringstillägg
* Claimhantering, delvis administrera och förhandla m leverantörer
Är det dig vi söker?
Vi söker dig som har en utbildning inom inköp- eller logistikområdet (t.ex. ekonomi, industriell ekonomi). Du är orädd för att ifrågasätta och prova nya angreppssätt på det dagliga arbetet. Du tål stress och högt ställda krav på flexibilitet, utan att tappa fokus och tar tag i avvikelser så snart de uppstår och hanterar problem på ett strukturerat sätt samt analyserar och utvecklar ditt arbetsområde. Du är medveten om vikten att leveranser sker i tid och med rätt kvalitet.
Som person är du utåtriktad, drivande och har god samarbetsförmåga både externt och internt. Du tycker att förbättringsarbete självklart tillhör det dagliga arbetet.
Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.
Vi ser gärna att du har goda kunskaper i SAP särskilt inom området inköp, material och logistik.
Meriterande om du även har kunskaper i PLM2020 och ritningsläsning samt har ett analytisk och logiskt tänkande.
Att arbeta som konsult på Experis
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Hur du ansöker
Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Experis men arbeta uppdragsbaserat hos Siemens. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Eva Wisth på telefonnummer: 011-191897 eller via e-post: eva.wisth@se.experis.com. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Experis
Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi