Ledig tjänst till Suez som Redovisningsassistent i Solna

Ledig tjänst till Suez som Redovisningsassistent i Solna

Arbetsbeskrivning

SUEZ är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering på lokal, nationell och global nivå. Läs mer om vår verksamhet i Sverige och i världen, våra värderingar, vår historia och vårt kundfokus på www.suez.se. Här finns även information om våra lediga tjänster. Gå till 'Karriär'.

Rekryteringen är ett samarbete mellan Suez och Manpower och du bli anställt hos Suez.

Ekonomiavdelningen i Suez söker en ny kollega, som kan förstärka vår Kund- och Leverantörsgrupp på vårt nya kontor i Solna. Gruppen består av 6 personer och är en del av den centrala ekonomiavdelningen i Suez. Förutom i Solna finns ekonomiavdelningen även i Skara och Ängelholm.

Tjänsten omfattar arbetsuppgifter med både leverantörsfakturor och kundfakturor. I arbetsuppgifterna ingår att;

* kontrollera och kontera leverantörsfakturor i vårt workflowsystem Alusta
* ha kontakt med våra leverantörer i olika frågor via mejl, chatt och telefon
* förbereda betalning av leverantörsfakturor samt hantera ev betalningspåminnelser och krav
* läsa in och registrera kundinbetalningar i vår kundreskontra Delta.
* kontrollera felinbetalningar, svara på frågor rörande obetalade/betalda kundfakturor, göra bokföringsorders till ekonomisystemet (Tetra), registrera kunder för eFaktura och autogiro.
* jobba i ECM-verktyget med att komplettera EDI-fakturor

Vi söker dig som

Tycker det är roligt med siffror och har sinne för ordning och reda. Du har goda kunskaper i och erfarenhet av bokföring/redovisning. Vet hur en leverantörsreskontra respektive kundreskontra fungerar. Du kan bemöta leverantörer och kunder på ett bra sätt. Är bekväm med arbetsuppgifter som styrs av tidplaner och kan hålla deadlines.

Du har erfarenhet av att arbeta i MS Office 365 och med att dela information via diverse portaler och Skype. Är orädd för att jobba i för dig nya IT-program. Ekonomiavdelningen jobbar dagligen i mellan 5-10 st olika program.

Vi i Kund- och Leverantrösgruppen upplever oss själva som öppna och jordnära. Vi har god kamratanda och skratt tillhör vardagen. Vi är kvalitetsmedvetna och har för ögonen att förenkla våra arbetsuppgifter. Och vi lär av varandra.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 tim/vecka). Arbetstid är vardagar mellan 8.00 - 17.00 eller 7.00 -16.00. Övertidsarbete kan förekomma. Resor i arbetet ca 1-2 ggr/år.
Tillträdesdag; omgående.

Manpower är din partner i rekryteringsprocessen. På Manpower är vi specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning.

Sök tjänsten idag!
Detta är ett samarbete mellan Suez och Manpower. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotte Åvall på telefonnummer: 08 452 33 74 eller via e-post: charlotte.avall@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Thomasson
+46702312805
Charlotte Åvall
+46 8 452 33 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ManpowerGroup
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 25 februari 2020

Besöksadress

Södermalmsallén 36
None

Postadress

11828
0180, 11828

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024