Lediga jobb inom kundtjänst hos Nordea Finans

Arbetsbeskrivning

För ett uppdrag hos Nordea Finans söker vi dig som vill arbeta i en roll som Customer Adviser i företagets kundtjänst. Nordea Finans är ett dotterbolag till Nordea. Vi ansvarar för objekt- och rörelsefinansiering, där våra huvudprodukter är leasing, avbetalning, fakturabelåning, kontraktsbelåning och kort- och konsumentkrediter. Du kommer att bli anställd av Manpower och uthyrd till Nordea Finans.

Vad innebär rollen?

Som Customer Adviser möter du företagets privat- och företagskunder. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att underlätta kundens vardag genom att skapa en bra upplevelse genom förstklassig service. Du kommer ingå i ett team om cirka tio personer som gemensamt arbetar med ett brett utbud av kundärenden. Du ger tips och råd i finansbolagets tjänster och produkter. Rollen innebär att förstå kundens behov under hela dess livscykel, att proaktivt hitta mervärden för denne och att utifrån dessa föreslå en bra kundlösning.

Arbetsuppgifterna består av:

* Att hantera ärenden av administrativ karaktär, exempelvis avtalshantering.
* Inkommande ärenden via mail eller telefon. Vanligt förkommande är fakturafrågor samt betalningsärenden.

Arbetstidsmåttet är på 38,5 timmar. För närvarande är arbetstiderna kl. 08:30-17:00. Arbetstiderna kommer på sikt att kunna variera och du behöver därav vara flexibel att kunna arbeta vissa kvällar och helger. Uppdraget startar i mitten av augusti eller därefter. Du blir anställd hos Manpower och uthyrd till Nordea Finans. Efter 6 månader finns goda möjligheter till anställning hos Nordea Finans.

Placeringen är på Nordeas kontor på Kungsholmen, Stockholm.


Vem söker vi?

Nordea Finans befinner sig för närvarande på en spännande förändringsresa och arbetar med att hitta och skapa nya arbetssätt. Som Customer Adviser kommer du att ta del av denna resa när nya rutiner och arbetsmetodik ska falla på plats. Vi ser det därför som viktigt att du både är bekväm med förändringar och att du finner motivation i att hitta nya och förbättrade arbetssätt. Vi lägger stor vikt vid att du har ett driv och engagemang i ditt arbete och att du har förmågan att självgående och strukturerat driva dina kundärenden och motiveras av att fatta egna beslut. Du är ansvarstagande, en god teamplayer och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Du är kommunikativ och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt såväl internt som externt. Vi söker dig som brinner för att arbeta med kunden i fokus, och som har ett genuint intresse för service och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.

Du hanterar det svenska språket flytande i tal och skrift. Då koncernspråket är engelska så är det av vikt att du hanterar språket väl i tal och skrift. Du har tidigare arbetslivserfarenhet ifrån någon form av kundservice, alternativt en eftergymnasial utbildning inriktad mot exempelvis ekonomi. Har du arbetslivserfarenhet inom finansbranschen så är det meriterande. Goda datorkunskaper inom Office-paketet samt generell systemvana är ett krav. Företagsspecifika system lär du på plats.



Vad erbjuder vi dig?

I denna roll ges du möjligheten att arbeta på ett spännande företag där de gemensamt satta värderingarna ligger till grund för det dagliga arbetet. Du blir en del av en energifylld arbetsgrupp som känner ett gemensamt ansvar och har ett hjälpsamt klimat där kunskaper delas med varandra och där kundorienteringen är stor. Din input i arbetet tillvaratas och du får möjlighet till kontinuerlig feedback på ditt eget arbete.

I rollen möts du av nya frågor och utmaningar varje dag, vilket gör att du hela tiden utvecklas. Om du vill att din arbetsdag ska innehålla problemlösning, ett högt tempo och mycket skratt, med såväl kunder som kollegor, då är detta en perfekt arbetsplats för dig!



Hur söker jag jobbet?

Det är lätt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. När du skickat in din ansökan kommer du få några frågor att svara på. Dessa hittar du på din profil på Manpowers hemsida och på din mail.


Har du frågor kring tjänsten?

1. Få snabbast svar genom att läsa vår Frågor och svar

2. Du kan maila mig på


Varmt välkommen med din ansökan!

Vad händer när jag skickat in min ansökan?

Vi läser igenom ansökningar löpande. Du kan enkelt se om din ansökan kommit in genom se om annonsen finns under Ansökningar på Min Sida.



Gilla oss på Facebook!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 7 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Not Specified
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 3 september 2018

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024