Ledigt jobb Inköpare/upphandlare till statlig myndighet

Ledigt jobb Inköpare/upphandlare till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Experis Finance i Stockholm söker nu en inköpare med erfarenhet av upphandling för en statlig myndighet i Stockholm. Har du erfarenhet av LOU och är redo för nya utmaningar? Läs mer on uppdraget som inköpare/upphandlare i beskrivningen nedan, uppdraget börjar i maj. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ort: Stockholm
Omfattning: 100%
Start: Början av maj

Arbetsbeskrivning

På detta konsultuppdrag kommer du att arbeta med inköp hos vår kund som är en statlig myndighet. Du kommer att arbeta självständigt i rollen som inköpare och dina primära arbetsuppgifter kommer vara som följer:

* Granska handlingar mot ställda krav i förfrågningsunderlag och bedöma om krav uppfylls.
* Hantering av klagomål och avvikelser på tjänst.
* Upprätta sanktioner.
* Dokumenthantering och diarieföring.
* Övrigt förekommande upphandlingsadministration inför tillgängliggörande i webbstöd.



Din profil som Inköpare/upphandlare

För att passa i denna rollen som inköpare är det positivt om du är kommunikativ och tycker om att samarbeta då rollen innebär många kontaktytor. I rollen kommer du att arbeta självständigt så det är viktigt att du är strukturerad och bra på att prioritera ditt arbete. Vi ser gärna att du är kund- och lösningsorienterad och brinner för att bidra till mål och resultat i den verksamhet du kommer till.

Vi söker dig som har:

* Gymnasieutbildning och/eller likvärdig utbildning.
* Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som inköpare.
* Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt.
* Arbetat med inköpsfrågor i minst 2 år (>50% av arbetsuppgifterna).
* Minst 3 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter.
* Mycket goda kunskaper i tal och skrift.
* Goda kunskaper samt intresse för dokumenthantering.

Vi ser att det är meriterande om du:

* har erfarenhet av LOU (Lagen om offentlig upphandling) eller LOV (Lagen om valfrihetssystem) från inköpande eller säljande organisation.
* har erfarenhet av statlig verksamhet.
* har erfarenhet av att arbeta i upphandlingsverktyget Tendsign.



Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?

Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Julia Höglund på julia.hoglund@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2020
  • Ansök senast: 29 april 2020

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024