OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för IT och vill ta chansen att komma vidare i karriären? Har du även viss erfarenhet av IT support i servicedesk, helpdesk eller onsite? Vi söker just nu en driven problemlösare som trivs i en roll med mycket ansvar, variation och som tycker om mötet med slutanvändare. Ta chansen att komma vidare i karriären och vara en del av vårt härliga konsultgäng! Ansök till jobbet som First line IT support redan idag!
Rollen som First line Supporttekniker
I din roll som First Line/Helpdesk support kommer du arbeta som konsult ute på ett uppdrag hos någon av våra kunder och hjälpa slutanvändare med deras problem. Arbetsuppgifterna varierar, det är högt och lågt och ingen dag är den andra helt lik! Här får du jobba i ett team bestående av andra IT-entusiaster som tillsammans skapar en härlig arbetsmiljö och delar med sig av sina kunskaper. För den som vill mycket finns här goda utvecklingsmöjligheter i och med företagets storlek.
Dagliga arbetsuppgifter som IT supporttekniker:
* Ta emot IT relaterade problem via telefon och mail och registrera ärenden i ärendehanteringssystem.
* Administrera konton och behörigheter till olika system t.ex. AD, Exchange, VPN m.m.
* Identifiering av hårdvaruproblem
* Aktivt hålla dig uppdaterad gällande kundens interna rutiner/processer och arbeta efter dessa.
* Felsökning av nätverk
* Ansvara för daglig uppföljning av den operativ verksamhet för kunden och hålla en överblick av aktuell ärendestatus i leveransen.
Vem söker vi?
För att du ska trivas hos oss tror vi att du är en person som har ett stort tekniskt intresse, du är social och eftersträvar att ge bästa möjliga service. Du har ett problemlösande tankesätt och motiveras av att lösa kluriga problem och fel.
Vi söker någon som har:
* Minst en gymnasieutbildning inom IT/teknik.
* Tidigare erfarenhet av arbetat inom helpdesk, IT support eller motsvarande tjänst i minst 6 månader
* Vana av att arbeta med Microsofts produkter
* Du kan obehindrat förstå, skriva och kommunicera i både tal och skrift på svenska såväl som engelska
Vad vi på Experis IT kan erbjuda dig:
Låt Experis IT öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi har tyvärr inte möjlighet att emot ansökningar via mail, men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta Viktoria.vershovsky@se.experis.com
SEO: First-line, First line, Första linjens support, Helpdesk, Servicedesk, Supporttekniker, IT-tekniker, IT-support
Kontaktpersoner på detta företaget
Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen
Peter Westberg
Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82