Ledigt jobb: rådgivare i sociala medier på Swedbank i Östersund

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceminded och utåtriktad person som brinner för kundmöten? Är du intresserad av ekonomi och vill lära dig mer? Letar du efter ett spännande heltidsjobb? Då har vi tjänsten för dig! Just nu söker vi rådgivare till sociala medier hos Swedbank i Östersund. Som rådgivare besvarar du kundernas frågor via sociala medier som exempelvis Facebook. Här finns chansen att utveckla sina kunskaper inom ekonomi och möjligheten till ytterligare en erfarenhet att bygga ut sitt CV med. Låter detta intressant? Tveka inte - sök idag!

Hur är företaget där jag kommer att jobba?



Hos Swedbank kommer du jobba tillsammans med ett positivt och drivet team i deras telefonbank. Ni besvarar kunders frågor via mejl och olika sociala medier som Facebook och Twitter. Du kommer få en gedigen introduktionsutbildning och möjlighet att lära dig mer om ekonomi. Vi lägger stort fokus på kundnöjdhet och kvalitet i kundmötet.



Vad betyder tjänsten för företaget?



Som rådgivare har du en viktig funktion i företaget. Du är ansiktet utåt till bankens kunder, och bidrar stort genom att hjälpa till med olika ärenden och frågor. Tack vare dig kan bankens kunder snabbt och effektivt få hjälp via datorn och kanske slippa omvägen förbi bankkontoret!



Vad gör en rådgivare?



*Besvarar inkommande frågor från Swedbanks kunder, gode män och andra institut

*Besvarar generella såväl som specifika frågor via mejl och olika sociala medier som Facebook och Twitter

*Hjälper till att besvara frågor rörande exempelvis pensionssystem, fonder, sparande, lån, internetbanken etc.

* Utvecklar och utvärderar arbetssätt tillsammans för att hitta en god effektivitet och bra stödprocesser





Vad måste jag kunna innan jag börjar som rådgivare?



*Du kan starta den 26:e september och delta i den tre veckor långa introduktionsutbildningen där du till en början jobbar via telefon för att lära känna banken och bankarbetet

*Du kan jobba 100 % och ser långsiktigt på detta uppdrag då det finns chans till övertag/anställning av kund

*Du kan jobba pass mellan kl. 07:00-23:00 både dag, kväll och helg alla dagar i veckan

*Du kan ta dig till Swedbanks lokaler på Frösön, Östersund

*Det är meriterande om du har erfarenhet från en liknande tjänst eller utbildning inom digital kommunikation och/eller ekonomi





Vilka personliga egenskaper är viktiga?



Vi ser att du brinner för kundmöten och att ge kunder god service. Du är en person som inger förtroende och tycker om kontakten med människor. Du trivs med datorn som främsta arbetsredskap. Vi ser även att du har ett intresse för ekonomi och vill lära dig mer. Du har en god kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i skrift. Vidare har du en känsla för att läsa mellan raderna och hitta det faktiska ärendet eller frågan. Du är noggrann och mån om att kunden ska vara nöjd efter kontakten med dig. Vi sätter stort värde vid din nyfikenhet och vilja att utvecklas!



Hur söker jag jobbet?



Det är enkelt! Klicka på ansök-knappen och följ instruktionerna. Vi tar inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!





Har du frågor kring tjänsten?





*Få svar snabbast genom att maila mig på

*Du kan även nå oss på Talent Center via telefon 08-452 33 10.





Vad kan ni erbjuda mig?



*Möjlighet att skaffa ovärderlig arbetslivserfarenhet för din fortsatta yrkeskarriär samt ett värdefullt kontaktnät.

*En personlig konsultchef som du har löpande kontakt med under tiden du är uthyrd till kund

*Anställning enligt kollektivavtal med Unionen



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Contract
  • Publicerat: 19 augusti 2016

Liknande jobb


28 november 2024