Ledigt jobb som administratör för inventering, Stockholm

Ledigt jobb som administratör för inventering, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi på Experis för vår kunds räkning en Inventeringsadministratör för Supply Chain till ett spännande konsultuppdrag i Solna. Har du erfarenhet av att arbeta med administration, koordinering och gärna erfarenhet inom inventering? Då kan detta vara ett uppdrag för dig! Välkommen med din ansökan.

Uppdrag: Konsultuppdrag, 100%
Placeringsort: Stockholm, Solna
Start: Omgående

Vad innebär tjänsten?

I rollen som Inventeringsadministratör kommer du arbeta i Supply Chain för ett stort läkemedelsföretag. I arbetsuppgifterna ingår det att få arbeta med planering, förberedelser och koordinering inom lager och logistik. Här kommer du vara en del av att utveckla processerna för inventering i nära samarbete med olika stakeholders. Du kommer även få arbeta med inventeringar och genomföra analyser av lagersaldo och stämma av mot konto, detta med anledning av att säkerställa att lagersaldot stämmer.

* Genomföra månads- kvartals- och årliga inventeringsavslut
* Under söka och korrigera avvikelser
* Stämma av inventeringar mot lager för att säkerställa att det är korrekt
* Ha ett nära samarbete med säljteamet och Supply Chain för att utveckla processer
* Leverera hög service till externa kunder för att skapa bra samarbeten



Kvalifikationer

* Universitets- /högskoleexamen samt
* Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
* Erfarenhet av att arbeta med inventering och ERP system
* Goda kunskaper i Officepaketet

Meriterande för denna tjänst är om du tidigare arbetat i en roll som junior ekonom samt med kundservice då dessa arbetsuppgifter kommer vara en del av rollen. Vidare ser vi gärna att du känner dig bekväm i att hålla presentationer och har en vilja att alltid prestera bra resultat.

Vem är det vi söker?

För att trivas i den här rollen ser vi att du har ett serviceinriktat arbetssätt och som får saker att hända. I denna roll kommer du att hantera mycket information. Därför ser vi även att du är strukturerad och uppmärksam på detaljer, har förmågan att prioritera och ha flera projekt igång. Det kommer att vara mycket individuellt arbete men också en hel del samarbete med andra så vi ser det som väldigt positivt om du är en lagspelare och trivs i en social miljö.



Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?

Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Louise Helin på Louise.Helin@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2020
  • Ansök senast: 12 augusti 2020

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024