OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående person som är duktig på administration? Gillar du att arbeta med siffror och trivs du med ordning och struktur? Då har vi tjänsten för dig! Sök jobbet som administratör till Dekra redan idag, tjänsten startar omgående!
Vad innebär tjänsten som administratör?
DEKRA verkar för ökad säkerhet inom en rad branscher via oberoende besiktning, provning och certifiering. Till DEKRAs administrativa avdelning söker vi nu en administratör till funktionen Backoffice, en funktion som huvudsakligen hanterar inkommande samtal och mail från kunder och verksamheten.
Rollen som administratör innebär bland annat att arbeta med administration, fakturering och inkommande samtal på Dekras kontor i Gamlestaden. En stor del av uppdraget innebär att via telefon och mail hjälpa kunder med ärenden, där vissa ärenden kan besvaras direkt medan andra skickas vidare inom organisationen. Dessa ärenden kan handla om besiktning, inköpsordernummer eller fakturor som inte stämmer. Ytterligare ansvarsområden som ingår i rollen är bl.a. post- och godshantering, kundbesök och event, samt diverse administration kopplat till avdelningen.
Exempel på arbetsuppgifter:
* Hantering av fakturor, avtal, intyg, och besiktningsskyltar i olika program så som Visma PX, DEKRAs besiktningssystem samt In Exchange och Lime.
* Skapa kundinloggningar till kundportal.
* Kundkontakt genom telefon samt mejl. Kan vara frågor om skickade fakturor, anläggningsinformation, besiktningsinformation
* Kontakt med besiktningsingenjörerna via telefon och mejl. Hjälpa dom att lägga till nya kunder, anläggningar samt objekt eller hitta priser och kopplade avtal.
* Leta upp avtal, läsa avtal samt skapa avtal
* Leta priser och faktureringsinformation i program och tidigare fakturor.
* Mycket researcharbete, googla, leta upp adresser, kontaktuppgifter till kunder, organisationsnummer, referenser.
Tjänsten är ett konsultuppdrag via oss på Manpower med start omgående och som initialt sträcker sig till årsskiftet med goda möjligheter till förlängning. Arbetstiderna är måndag-fredag kl 07.30-16.30 och sysselsättningsgraden för tjänsten är 100%. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår kund.
Vem söker vi?
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta inom kundtjänst eller i liknande funktion. Därmed har du god telefonvana och är van vid att hantera ärenden via mail. För att trivas i rollen är du prestigelös, positiv och serviceinriktad. Du är självständig i ditt arbete och har ett högt kundfokus för såväl externa som interna kunder. Du trivs i en roll där du får hjälpa andra och har alltid ett professionellt bemötande.
* Datavana samt grundläggande kunskap inom Office paket.
* Strukturerad, ordningsam, tänka i flera steg.
* Kundbemötande och servicemedveten
* Snabblärd, lätt för att ta till sig mycket information och stor vilja att lära sig.
* Vara nyfiken och fråga, man måste fråga för att lära sig då det är ett väldigt komplext jobb med många om och men och kanske.
* Flexibel och gilla förändringar
* Teamkänsla, vara en lagspelare.
Meriterande:
* Tidigare erfarenhet från fakturering
* Tidigare erfarenhet av arbete i CRM-systemet Lime
Hur söker jag tjänsten?
Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Notera att vi tar INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.
Har du frågor kring tjänsten?
Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar
Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00
Vid andra frågor får du gärna maila mig på Erik.Kamp@manpower.se
Varmt välkommen med din ansökan!