OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en medarbetare på heltid internt till Manpower CORE i Göteborg. CORE (Center of Recruitment Excellence) finns globalt inom ManpowerGroup och definieras som ett centralt team av specialiserade rekryterare och administratörer som organiseras för att leverera våra tjänster till våra större kunder.
CORE kan leverera hela eller delar av en rekryteringsprocess, från kandidatinflöde, prescreening, screening och administration till fullständig rekryteringsprocess direkt till slutkund.
Vi är ca 15 personer som arbetar i Manpower CORE och verksamheten präglas mycket av ständiga förändringar, högt tempo och ett klimat där vi tillsammans samarbetar för att hitta nya innovativa lösningar. Ingen dag är den andra lik hos oss.
Vi är ett glatt gäng som har högt i tak, lätt till skratt och gillar att bolla idéer och tankar med varandra!
Är du ambitiös, snabblärd och social samt vill få möjlighet att bygga upp ditt cv? Vill du skapa kontakter och få många bra erfarenheter av arbete internt på Manpower? Då är detta jobbet något för dig!
Hur är det att jobba som administratör internt på Manpower?
På kontoret i Göteborg blir du en del av ett glatt, energispridande och måldrivet gäng som har kul både på och utanför jobbet. På kontoret är vi cirka 100 medarbetare i olika roller.
Som medarbetare på CORE tillhör du en centraliserad funktion som hanterar lön och faktura samt HR-relaterade administrativa arbetsuppgifter gällande våra kunder och anställda konsulter.
Det är ett fartfyllt, roligt och omväxlande jobb där den ena dagen inte är den andra lik.
Vad gör en administratör på Manpower?
* Arbetar i ett team om 5 personer.
* Onboarding; förekommande arbetsuppgifter vid anställning och introduktion som registrering i våra system, kontraktsskrivning via digital signering, boka hälsokontroller, orderuppläggning samt övrig administration gällande anställningen och uppdraget hos våra kunder.
* Offboarding; förekommande arbetsuppgifter vid avslut av uppdrag och/eller anställning som avregistrering i våra system samt skriva ut intyg.
* Vi levererar skräddarsydda lösningar till våra kunder så lön- och fakturahantering är förekommande arbetsuppgifter
* Mottagande av sjuk- eller friskanmälan med följande registrering i våra system, bevakning av inköpsordernummer samt orderförlängning.
* Samarbete och kontakt med anställda konsulter via mail/telefon samt med deras Konsultchefer
Vad måste jag uppfylla innan jag börjar som administratör internt på Manpower?
* Vi ser att du har personalrelaterad och/eller kurser inom ekonomi och har erfarenhet av exempelvis administration och/eller kundservice.
* Du kommer arbeta med viss lön- och fakturahantering så vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av detta sedan innan.
* Du har mycket goda kunskaper i både Word och Excel.
* Svenska behärskar du flytande i tal och skrift och du känner dig även trygg i att kommunicera på engelska.
* Du kan börja omgående.
Vilka personliga egenskaper är viktiga?
Som person är du utåtriktad, positiv och drivs av att nå uppsatta mål. Du trivs med att arbeta under högt tempo utan att tumma på noggrannhet och kvalitet samt känner dig trygg i att självständigt kunna fatta egna beslut.
Hur söker jag jobbet?
Är du den vi söker? Sök tjänsten via ansökningslänken. Registrera ditt CV via www.manpower.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande därför kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Har du frågor kring tjänsten? Ring gruppchef Rebecka Gartman på 031-708 67 61. Vid tekniska frågor kring din ansökan vänligen kontakta Manpowers webbsupport på 020- 26 51 00.
Vad kan ni erbjuda mig?
* Du blir en del av ett härligt och sammansvetsat gäng som hela tiden ligger i framkant.
* Ovärderlig arbetslivserfarenhet för din kommande karriär.
* Anställning enligt kollektivavtal med Unionen.