Ledigt jobb som Avtalscontroller på Locum AB

Ledigt jobb som Avtalscontroller på Locum AB

Arbetsbeskrivning

Gillar du att skapa ordning och reda och arbeta i en koordinerande roll? Är du service minded, noggrann och gillar uppföljningsarbete? Då kan rollen som Avtalscontroller hos Locum vara ditt nästa steg i karriären!
 

Rollen som Avtalscontroller
Locum bedriver förvaltning och utveckling av vår ägare, Region Stockholms vårdfastigheter.

I beståndet finns två universitetssjukhus, fem akutsjukhus och åtta mindre sjukhus, från Norrtälje i norr till Södertälje i söder. Ett sjukhus är en komplex fastighet med många tekniska system som måste fungera dygnet och året runt för att den samhällsviktiga vården ska kunna bedrivas. Locums förvaltning av vårdfastigheterna bedrivs systematiskt med en väl fungerande skötsel och drift som bas och vi genomför årligen runt 700 byggprojekt i form av nybyggnationer, hyresgästanpassningar, teknisk upprustning och löpande underhåll.

Vi har ingen egen intern bygg- eller driftsorganisation utan upphandlar (under LOU) entreprenörer för dessa ändamål. Genom avtal med våra bygg- och driftentreprenörer på sjukhusen arbetar vi varje dag för att se till att våra hyresgäster ska få de bästa möjliga ändamålsenliga lokalerna. Nu finns chansen att vara med och bidra till detta!

Till vår upphandlingsenhet söker vi en Avtalscontroller som ska vara ett centralt stöd till enheten och organisationen i allmänna frågor avseende främst våra ramavtal. Rollen är ny och kommer att fylla en mycket viktig och central funktion i vår upphandlingsenhet och ha ett tätt samarbete med våra upphandlare.

I rollen ansvarar du bland annat för att administrera vår avtalsdatabas och för att hantera avtalens livscykel. Du kommer att vara väl insatt i våra avtalsrutiner för att vara beställaren behjälplig i beställningar mot ramavtal. Du erbjuds en självständig roll med kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt tillsammans med våra engagerade och kunniga kollegor. Vår kultur präglas av tydliga ledord, ordning och reda i en öppen och hjälpsam kollegial anda.

Exempel på arbetsuppgifter som avtalscontroller:

- Ansvar för avtalsdatabasen
- Superuser i beställningssystem med ansvar för att lägga in nya avtal, hantera användarkonton samt utbilda organisationen i beställningssystemet
- Stöd vid framtagning av upphandlingsstrategi inför beslut om upphandling
- Bevaka och uppdatera Locums ramavtal gällande till exempel avtalsförlängningar och avtalsslut, löpande kontroll av inbetalda skatter och sociala avgifter, indexregleringar, giltighetstider för ISO certifikat, giltighetstid för försäkringar etc.
- Ansvara för uppföljning och sammanställa statistik gällande avtalsnyttjande
- Stöd till organisationen i allmänna frågor avseende ramavtal inklusive sökning av avtal.

Rollen ingår i enheten för upphandling och du rapporterar till Enhetschef Upphandling.  Vi sitter vi i ljusa, luftiga lokaler centralt på Södermalm i Stockholm.

 

Kvalifikationer och erfarenhet
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du tidigare har arbetat i liknade roller inom avtalsadministration, i minst 5 år. Du har arbetat i Officepaketet och olika administrativa system och är van vid att söka efter information på flera ställen. Vidare har du förmåga att skapa struktur och se innebörd och konsekvenser av ett avtal inom ett relevant verksamhetsområde. Har du erfarenhet av LOU är det meriterande. Det är också meriterande om du har varit systemadministratör av ett avtalshanterande system.

I denna rekrytering fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är strukturerad, initiativtagande och som gillar att arbeta på ett service minded sätt. Du trivs med att bistå/stötta upp för ett större syfte, som i detta fall – en bättre vård i samhället. 

 

Om Locum och vad vi kan erbjuda dig
Locum förvaltar, bygger och utvecklar cirka två miljoner kvadratmeter vårdfastigheter åt vår ägare Region Stockholm. Genom engagemang, innovation och samverkan erbjuder vi sjukvården och invånarna i länet attraktiva och hållbara vårdmiljöer. Vi säkerställer trygga fastigheter och möjliggör en säker sjukvård till nytta och glädje för nuvarande och framtida generationer stockholmare.

Vår kultur präglas av våra gemensamma ledord och värderingar och hos oss finns kompetenta kollegor, kontinuerlig kompetensutveckling och goda möjligheter till balans mellan arbete och fritid. Vårt sätt att arbeta och kommunicera med varandra såväl som externa aktörer präglas av prestigelöshet, mod och nyfikenhet. Om du delar våra värderingar och känner dig hemma i en miljö där lyhördhet, ansvarstagande, tydlighet och handlingskraft präglar kulturen kommer du att trivas hos oss.

På huvudkontoret sitter vi i ljusa, luftiga lokaler centralt på Södermalm i Stockholm.

 

Ansökan
Urval kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte med att skicka in din ansökan. I din ansökan önskar vi att du bifogar CV samt personligt brev. Du söker jobbet genom vårt rekryteringssystem. 

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-partner Sarah Stureson på telefon 070-00 11 061. 

Välkommen in med din ansökan!

 


Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Sök tjänsten”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddad identitet. Om du har skyddad identitet ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Locum AB, Affärsstöd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 26 februari 2022

Liknande jobb


Registerhandläggare

Registerhandläggare

14 oktober 2024

Community Advisor for Student Housing

Community Advisor for Student Housing

10 oktober 2024