Ledigt jobb som Customer Care Analyst i Göteborg

Ledigt jobb som Customer Care Analyst i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är det dags för nästa steg i karriären? Vill du ta dig an ett jobb som innebär ansvar över att analysera Customer Care -avdelningen och ge rekommendationer om hur man kan förbättra produktiviteten och kundupplevelsen Då har du kommit rätt! Vi på Jefferson Wells söker just nu en customer care analyst till vår kund i Torslanda, Göteborg. Låter det intressant? Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Uppdraget

Start är 1 oktober och är planerat att pågå till 31 januari 2022. Du kommer att vara anställd via oss på Jefferson Wells och uthyrd till vår kund med placering i Torslanda, Göteborg.

Som en Customer Care Analyst kommer du att ansvara för att analysera Customer Care -avdelningens verksamhet och ge rekommendationer om hur man kan förbättra produktiviteten och kundupplevelsen. Ansvaret omfattar också hantering av global prognos och resursplanering, du håller ett nära samarbete med Insights & Analytics -avdelningen för kundinsikter och stödja Customer Care med analyser i strategiska serviceutvecklingsprojekt

I arbetsbeskrivningen ingår följande

* Hantera global resursplanering och prognoser och äga prognosprocessen
* Samarbeta nära med kundtjänstens ledningsgrupp för att analysera konsekvenserna av nya servicebegäranden och strategiska och operativa initiativ
* Hantera grundorsaksanalyser som stöd för att förbättra kontaktcenters verksamhet
* Samarbeta nära med Insights & Analytics -avdelningen för att samla, analysera och visualisera kundinsikter
* Baserat på kundinsikter, rekommendera input till supportsajterna
* Hantera analysprojekt inom Customer Care
* Utför leverantörsanalyser
* Leverera övertygande insikter som hjälper till att driva bevisbaserade beslut om tjänstedesign i kundsupporten
* Support med analyser i strategiutveckling

Målet med uppdraget är att ta fram prognoser som möjliggör hantering av personalstyrka globalt. Ta fram kundinsikter från Customer Care och analyser i strategiska initiativ och att hjälp till med budgetprocessen

Vem är det vi söker?

* Akademisk examen i teknik, datavetenskap, ekonomi, matematik, statistik eller motsvarande
* Erfarenhet i jämförbar roll, gärna erfarenhet från resursplanering och prognoser samt har ett kundcentrerat tänkesätt
* Kunskaper i att utnyttja dataanalys och visualiseringsverktyg för att ge insikter inom kundtjänst
* Professionell kunskap i Excel, PowerBI och andra relevanta verktyg
* Möjlighet att leverera värdefull insikt om löst definierade problem
* Stark analytiskt och kritiskt tänkande
* Erfarenhet av att arbeta med Salesforce meriterande

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Liknande jobb


Insights Analyst

Insights Analyst

20 november 2024

Analytiker

Analytiker

19 november 2024

19 november 2024

19 november 2024