Ledigt jobb som Customer Service Coordinator

Ledigt jobb som Customer Service Coordinator

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Experis dig som vill ta dig an ett uppdrag hos en av våra kunder i industribranschen. Fördelen med att vara anställd hos oss är att du får trygghet och stabilitet samtidigt som dina arbetsdagar blir väldigt omväxlande. Välkommen med din ansökan!

Det här är ett konsultuppdrag som varar två månader. Du kommer att vara anställd av Experis men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Att arbeta som konsult

I den här rollen kommer du att arbeta med bokning av containertransporter till havs, kundservice till övriga delar inom företaget, orderadministration och leveranskoordinering. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta hand om bokningsförfrågningar, coordinering med teamet, dokumentera och rapportera avvikelser samt ta fram nödvändig exportdokumentation. Du kommer att arbeta på ett internationellt, välkänt och stort företag i Göteborg som är verksamt inom industribranschen och uppdraget kommer att vara två månader.

Som Customer Service Coordinator kommer du även att

* administrera beställningar
* planera transporter
* boka sändningar på lämplig avgång
* registrera sändningar i företagets affärssystem
* rapportera avvikelser
* ta emot bokningsuppdrag och bekräfta till kund

Är du rätt person för jobbet?

Den här tjänsten passar dig som tycker att det är spännande att arbeta med godstransporter, orderadministration och leveranskoordinering. Du har en fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta med transportering och logistik.



Vi söker dig som

* kan kommunicera obehindrat på engelska
* behärskar svenska eller finska i både tal och skrift
* har erfarenhet av liknande arbete
* 3-5 års erfarenhet av internationell tranportplanering, eller logistikutbildning på universitetsnivå.

Erbjudande

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter och har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Vi strävar efter att våra anställda ska spegla den mångfald som finns i befolkningen och vi välkomnar sökanden med alla bakgrunder och ursprung!

Om Experis

Experis är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på att finna skickliga personer inom IT, teknik, ekonomi, ledarskap men även marknadsföring, försäljning och HR är viktiga delar av vår verksamhet. Vi vänder oss till talanger som vill ta nästa steg i karriären. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 oktober 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


12 oktober 2022

11 oktober 2022

11 oktober 2022

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

10 oktober 2022