Ledigt jobb som ekonomiadministratör i centrala Göteborg.

Arbetsbeskrivning

Vi på Experis Finance söker omgående en ekonomiadministratör till vår kund i centrala Göteborg. I denna tjänst arbetar du med kund- och leverantörsreskontra i en projektstyrd verksamhet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande uppgifter sedan tidigare och att du kan börja omgående. Uppdraget är på tre månader med goda chanser till förlängning och när det tar slut vill vi presentera dig för nya, spännande tjänster. Ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team av ekonomikonsulter!

Ekonomiadministratör sökes omgående till vår kund i centrala Göteborg.

Till vår kund, som arbetar i en projektstyrd verksamhet i centrala Göteborg, söker vi dig som har tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Uppdraget är i dagsläget på minst tre månader med goda chanser till förlängning och genom oss på Experis Finance får du möjlighet till en trygg tillsvidareanställning. Läs gärna mer om rollen och ansök redan idag då tillsättning av tjänsten skall ske omgående. Urvalsprocessen sker löpande, det är därför viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Arbetsbeskrivning

Som Ekonomiadministratör arbetar du med kund- och leverantörsreskontra. Exempel på dagliga arbetsuppgifter är att vara ett stöd till verksamheten avseende hantering av leverantörsfakturor. Ditt ansvarsområde innefattar avstämning av fakturor i Agresso och det är meriterande om du känner till systemet sedan tidigare. Du kommer att ansvara för att upprätta kundfakturor och att bokföra rättelser och korrigeringar. Kontakt med kunder och leverantörer ingår i tjänsten så du får gärna ha ett pedagogiskt och kommunikativt sätt.

Vem är du?

Som person ser vi gärna att dina främsta egenskaper är att du är noggrann och kommunikativ. Du är en engagerad medarbetare med ordningssinne samt en god social- och samarbetsförmåga. Utöver detta är du nyfiken och prestigelös.

Krav och utbildning

Du är utbildad ekonom och har tidigare arbetat i en liknande roll. Goda kunskaper i Excel och andra Officeprogram är en självklarhet och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Agresso och uppföljningssystemet Nekksus. Om du har tidigare erfarenhet av en projektbaserad verksamhet är också det ett plus. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig

Vi på Experis är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig unika utvecklings- och karriärmöjligheter. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal och vi försöker alltid utgå från att våra konsultkollegor skall ha en fast tillsvidareanställning.

Kontaktperson
Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatansvarig Matilda Pihl på Observera att ansökan ska innehålla ett uppdaterat och aktuellt CV samt ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten utifrån kraven ovan. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 7 november 2016

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


21 november 2024