OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HSB är ett välkänt fastighetsföretag som ägs av sina medlemmar. Företaget arbetar med både byggande och förvaltande av fastigheter. De har ett stort antal medlemmar och företaget finns över hela landet. För att kunna leva upp till högt ställda förväntningar på kompetens, kvalité, service och miljö är ekonomiavdelningen en centralfunktion. HSB arbetar ständigt med deras varumärke och i detta ingår att ha en kompetent och motiverad personal som trivs på sin arbetsplats.
Nu söker vi en ekonomiadministratör med fokus på leverantörsreskontra.
Vill du arbeta med ekonomi i ett företag som alltid sätter kunden först och bryr sig om sina medarbetare och kunder? Vill du bli en del av att arbetar för en trygg ekonomi, för klimatsmarta fastigheter och för en boendemiljö som gör vardagen enklare och livet rikare.
Vi söker just nu ekonomer till HSB Sörmland med placeringsort Nyköping.
Vad går arbetet ut på?
Du kommer att arbeta i en bred och varierande roll, vilket ger dig en gedigen inblick i bolaget ur ett ekonomiskt perspektiv.
Utifrån din kompetens kommer du att successivt få axla allt mer ansvar i arbetsuppgifterna du stödjer ekonomerna i. Som ekonomiadministratör ingår du i teamet som ansvarar för hela ekonomiprocessen i HSB Sörmlands koncern (inte brf)
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
* Leverantörsreskontra
* Kundreskontra
* Hyresadministration
* Övrig administration
Uppdraget är ett konsultuppdrag där du kommer vara anställd av Jeffersson Wells AB och arbeta som konsult hos vår kund.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som ekonomiadministratör har du någon ekonomiutbildning samt arbetslivserfarenhet från arbete med leverantörsfakturor. Du gillar att ta egna initiativ och har lätt för att lära.
Du har god förståelse och kunskap för ekonomiadministration
Du har goda kunskaper i Officepaketet och då främst Excel.
Som person är du strukturerad, noggrann, serviceminded och ansvarsfull. Vidare ser vi gärna att du har en analytisk förmåga och lätt för att se helheten.
Erbjudande
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Om Jefferson Wells
Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.
Ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Linda Pettersson via e-post: linda.pettersson@manpower.se. Vi arbetar med löpande urval och kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt kandidat, ansök därför så snart som möjligt!
Välkommen in med din ansökan redan idag!