OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För uppdrag hos kund söker vi efter en ekonomiassistent som ska arbeta med betalningar. Är du den vi söker? Tjänsten är på heltid och tillsätts löpande med startar omgående!
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta på ett globalt bolag inom teknikbranchen och du erbjuds en möjlighet att arbeta med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten är placerad i Göteborg och du kommer att arbeta på heltid.
Arbetsuppgifter
I samspel med kollegor kommer du arbeta med:
Uppföljning och säkerställa att betalningar sker i tid till leverantörer
Avstämning av konton, samt lösa interna faktureringsproblem
Delta på veckomöten med outsourcingpartner för att följa upp leveransen
Säkerställa kvaliteten på leverantörsdata för intern leverantör
Ingå i projekt rörande den intern leverantörsprocess
Utföra AP-avslutnings- och rapporteringsaktiviteter
Vad söker vi hos dig?
Som person ser vi att du har en positiv inställning med god känsla för service. Du är noggrann och trivs att arbeta med siffror. Du utmärks av en analytisk förmåga och är nyfiken av att lära dig någonting nytt och orädd för att ta tag i problem eller söka lösningar själv.
Kravprofil
Erfaren ekonom med examen i företagsekonomi/redovisning eller liknande arbetslivserfarenhet.
Du har tidigare erfarenhet från arbete i olika ekonomisystem samt MS Office
Flytande i tal och skrift på engelska. Annat språk är en fördel särskilt vissa av våra nordiska länders språk.
Lagspelare och en bra problemlösare, intresserad av att lösa avvikelser
Hur söker jag tjänsten?
Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Notera att vi tar INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.