OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en utåtriktad och social ekonom, som trivs med att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö? Drivs du av att utvecklas i din yrkesroll? Då kan vi erbjuda dig en spännande tjänst som ekonomiassistent hos oss på Experis. Du kommer att tillhöra vårt konsultteam och arbeta på olika uppdrag hos våra kunder i Stockholm. Vi på Experis har samarbete med kunder inom både privat och offentlig sektor, och både mindre start-up bolag och större internationella koncerner. Som ett av världens två största bemanningsbolag är vi en av få utvalda samarbetsparters. Välkommen med din ansökan idag!
Att jobba som ekonomiassistent
Vi söker dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis. Som konsult hos oss får du tillgång till spännande tjänster inom ekonomi på flera eftertraktade arbetsplatser. Du får möjligheten att arbeta inom olika branscher och på såväl stora internationella företag som mindre företag. Genom en anställning hos oss får du en gedigen kompetensutveckling genom längre och kvalificerade uppdrag.
I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med bokföring och ekonomisk redovisning. Det innefattar löpande bokföring, redovisning av in- och utbetalningar, fakturahantering samt kontoavstämning. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag, men du får alltid en mer detaljerad arbetsbeskrivning i samband med ett specifikt uppdrag.
Vem är du?
Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi samt erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent. Du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem och har också goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från större bolag, men inte ett krav. Då vi har kunder som har både svenska och engelska som arbetsspråk är det viktigt att du behärskar båda språken väl i såväl tal som skrift.
För att trivas i rollen som konsult tror vi att du är en framåt, nyfiken och självgående person, som har lätt för att sätt sig in i nya arbetsuppgifter och situationer. Du tar ansvar för ditt arbete och arbetar på ett strukturerat och noggrant sätt, och du trivs med att utvecklas och utmanas.
Att arbeta som konsult på Experis
Baserat på vad du kan, vilka ambitioner du har och vilka behov våra kunder har på kort och lång sikt kan du skapa en karriär hos oss eller skaffa erfarenheter på vägen mot ditt karriärmål. Experis är på alla sätt en flexibel arbetsplats. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, ett nära samarbete kring din trivsel och din utveckling och karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Sök tjänsten i dag!
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Aurell-Sundvall på telefonnummer 08-7362966 eller e-post anna.aurell-.
Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post, utan du söker tjänsten med en registrerad profil på vår hemsida genom att följa ansökningslänken i annonsen. Vi kan komma att tillsätta uppdrag redan innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan i dag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson