Ledigt jobb som ekonomiassistent på företag i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

EXPERIS FINANCE KONSULTVERKSAMHET VÄXER - VÄLKOMMEN TILL OSS!



Vår konsultverksamhet arbetar med Ekonomiassistenter, Redovisningsekonomer, Redovisningschefer, Controllers, Ekonomichefer och CFOs.

Experis konsultchefer har gedigen branscherfarenhet, stor kunskap om människor och ett genuint intresse för våra konsulters arbete och utveckling.

Tillsammans med din unika talang på rätt arbetsplats, kan vi bidra till både människors-och verksamheters utveckling.



Har du kunskap inom valutaväxlingar och vill arbeta i större internationella bolag och fördjupa din kompetens?

Vi söker nu en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag till vår kund inom transportindustrin. Arbetet sker i en internationell miljö och du kommer att arbeta nära dina kollegor, ett team på runt tio personer. Arbetsuppgifterna inkluderar vanligt förekommande ekonomisysslor så som bokföringsordrar, avstämningar samt reseräkningar och valutasäkringar.



Vem är du?

För att både trivas och passa in i rollen behöver du först och främst vara kunnig inom ditt ekonomiområde och ha ett genuint intresse för ekonomi. Du är en van användare av Officepaketet, framförallt Excel, och har god kunskap inom stora ERP-system så som BAAN, SAP eller liknande. Du har även viss erfarenhet av redovisning.

Du har tidigare erfarenhet av arbete med valutasäkringar.

Vidare har du en akademisk examen inom ekonomi, helst civilekonom, och har tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent i stora internationella företag.

Du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift och du är van vid att ha både svenska och engelska som arbetsspråk då arbetet sker i en internationell koncern.

Som person är du utåtriktad, prestigelös, resultatinriktad och självgående. Du är lyhörd för våra kunders behov och du har ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Du är van vid och trivs med förändrings- och förbättringsarbete.



Vad kan vi erbjuda?

Experis står för experience och expertise.

Med 1600 konsulter och 6500 genomförda rekryteringar bara det senaste året är Experis Sveriges största konsult- och rekryteringsföretag. Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.

Som konsult hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.



Experis eftersträvar mångfald

Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Ansökan och kontakt

Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan.

Har du frågor om rollen som konsult hos Experis Finance är du varmt välkommen att kontakta Kandidatspecialist Albin Ljungquist på mail:

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis 1081
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Temporary
  • Publicerat: 29 juni 2016

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


21 november 2024