Ledigt jobb som ekonomiassistent/administratör i hjärtat av Sörmland

Ledigt jobb som ekonomiassistent/administratör i hjärtat av Sörmland

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående, lösningsfokuserad och initiativtagande person som drivs av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri? Vill du vara med och bidra till våra kunders framgångar samtidigt som du utvecklas på jobbet? Då kan rollen som Ekonomiassistent/administratör hos Lernia Bemanning vara helt rätt för dig. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

I rollen som Ekonomiassistent/administratör kommer du bland annat att underlätta företagets bokföring genom att arbeta med tydliga system för hantering av kunduppgifter, transaktioner och leverantörsfakturor och påminnelser. Ditt uppdrag innebär ett nära samarbete med andra medarbetare på ekonomiavdelningen och du kommer att rapportera till ekonomichefen.

Vem söker vi?

Till rollen som Ekonomiassistent/administratör söker vi framförallt dig som är en engagerad och kommunikativ person som motiveras av att få ta eget ansvar och att vara en viktig kugge i ett stort maskineri. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt bör du ha 1-3 års erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Utöver det är det en stor fördel om du har en akademisk utbildning inom ekonomi, har erfarenhet av ekonomiarbete inom tillverkande industri, samt gärna ser till helheten på företaget. Du talar och skriver flytande svenska, samt har godtagbara kunskaper i engelska. Meriterande är om du arbetat i SAP.

Om kunden

Kunden är ett globalt och välkänt företag som är verksamt inom tillverkningsindustrin. Företagets lokaler är belägna i Flen, och möjlighet till distansarbete finns i viss mån. Här blir du en del av en arbetskultur där du ansvarar för din egen del, samt ger god service till övriga medarbetare på företaget i form av att arbeta på en stödfunktion.

Sök tjänsten idag!

Den här tjänsten innebär att du kommer att bli anställd av Lernia Bemanning men du kommer att tillbringa dina arbetsdagar hos vår kund. Anställningen är en visstidsanställning till 31/8 med möjlighet till förlängning för rätt person. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanna Karlsson via e-post: hanna.karlsson@lernia.se. I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Lernia är vägen framåt

Lernia är ett av Sveriges största bolag inom bemanning, yrkesutbildning och matchning av arbetssökande. Vi hjälper människor till utbildning och jobb och företag med kompetenslösningar. Vi har utvecklat individers kompetens efter arbetsmarknadens behov i över 100 år och bemannat den svenska industrin i 20 år.

2020 var omsättningen 2 miljarder kronor, vi är cirka 6 000 anställda och finns över hela landet. Vårt mål är minst 15 000 jobb varje år. Läs mer om vårt arbete med att utveckla lösningar som leder till jobb och ett framgångsrikt näringsliv på www.lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


21 november 2024