OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du på jakt efter ett nytt jobb och brinner för IT samtidigt som du har en god känsla för Service? Då har vi på Experis IT ditt nästa jobb! Vi letar just nu efter dig som vill jobba som första linjens supporttekniker / helpdesk i Stockholm. Vi erbjuder dig en fastanställning hos oss på Experis IT samtidigt som du får möjlighet att komma ut och jobba hos våra kunder som verkar inom olika spännande branscher. Vi har både stora och små kunder runt om i Stockholm och genom en anställning oss hos kan du få prova på att jobba mot företag inom bland annat; IT, Telecom, bank, och industri. Vill du utvecklas i en spännande roll med oss på Experis IT så kom med din ansökan redan idag!
Dina arbetsuppgifter som first line supporttekniker / Helpdesk
* Ansvara för datakommunikation, drift och datasäkerhet i nätverksmiljöer
* Ansvara för att den dagliga driften fungerar samt ge användarstöd till kunder vid IT-frågor
* Ansvara för felsökning samt bästa åtgärd av fel.
* Utföra installationer av datorer och programvara, göra felsökning, underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
* Testa nya produkter och informera användarna om nyheter.
* Göra Backuphantering
* Administrera backup-storage och applikationsservrar
* Administrera standardsystem, till exempel mejl och kalender
Din bakgrund för arbete som first line supporttekniker / Helpdesk
* Utbildning inom IT, vi ser gärna att du har KY-utbildning eller annan praktisk utbildning
* Stort tekniskt intresse, gärna med minst 6 månaders erfarenhet av liknande roll
* Serviceinriktad och social - du gillar att jobba med människor
* Problemlösande och ihärdig - du ger dig inte utan hitta och lösa felet!
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
vad kan Experis IT erbjuda dig
På Experis arbetar vi tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser du vill utveckla.
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar och uppdrag för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Experis IT stödjer dig i din karriärutveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Vi erbjuder dig:
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Pensionsavsättning
* Försäkring
Hur du ansöker till oss!
Vi rekryterar omgående till tjänsten så kom med din ansökan redan idag!
Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila My Ambrén på
_________________________________________________________________________________________________________________________________________
First line, 1st line, 1:st line, support-tekniker, supporttekniker, helpdesk, it support, technical support, desktop support, support engineer, system administrator, service desk, helpdesktekniker
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi