Ledigt jobb som HR specialist på 50%

Ledigt jobb som HR specialist på 50%

Arbetsbeskrivning

Är du en HR-generalist som letar du efter din nästa utmaning inom HR? Titta hit! Just nu söker vi på Experis en konsult att arbeta som HR-generalist/specialist hos vår kund som är ett företag inom den medicintekniska branschen. Uppdraget är på 50% och har start i mitten av september. Varmt välkommen med din ansökan!

Start: september

Uppdragslängd: 1 år

Ort: Kungsbacka



Arbetsbeskrivning:

I rollen som HR specialist på 50% kommer du att supportera både tjänstemän och produktionspersonal i dagliga HR-frågor. Du kommer att ha ansvar för det systematiska arbetsmiljöarbetet såväl som jämställdhetsplanen, där du både kommer starta upp och implementera det. Stor del av arbetet kommer också gå åt på att konstruera, sätta ihop och sammanställa en personalhandbok, där du kommer utgå från globala processer men ansvara för att bygga upp dessa i Sverige. Stort fokus kommer i denna roll att ligga på administration och digitalisering, detta då vår kund är med i ett digitaliseringsprojekt för att göra arbetsplatsen mer digital. Arbetsuppgifter som scanning av HR dokument och skapa system för var saker ska sparas på server kommer därför att förekomma. Andra arbetsuppgifter kan exempelvis vara:

*

Stötta chefer vid eventuell frånvaro.
*

Rekrytering, främst omordning och uppföljning.
*

Uppföljningssamtal för sjuk, rehab och korttidsfrånvaro.



Din profil

För att du ska passa i denna roll ser vi gärna att du har minst 3-5 års erfarenhet som HR generalist/specialist eller i en liknande roll. Vi tror även att du har erfarenhet av

* Arbetsmiljöarbete
* Arbetsrätt, speciellt regler kring anställning och kollektivavtal. Ett stort plus är erfarenhet av handelns tjänstemannaavtal.

Det är även meriterande om du har

* Arbetsrättslig kunskap erfarenhet av fackliga förhandlingar
* Ledarerfarenhet/erfarenhet av chefsstöd
* Erfarenhet av att ha genomfört kulturförändringsarbete
* Rekryteringserfarenhet
* Erfarenhet från bemanningsbranschen

Som person söker vi dig som är trivs med att jobba självständigt och är självgående. Du kan både ta initiativ till och driva egna projekt samt ha koll på din To do-list och vara strukturerad. Vidare är du prestigelös och sakligt. Du baserar din argumentation på fakta och tycker inte att någon uppgift är ovärdig dig.


Vad kan Experis erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.



Ansökan

Varmt välkommen att skicka in din ansökan genom att registrera ditt CV via länken på sidan. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, men om du har några frågor om tjänsten eller om rollen som konsult är du välkommen att Viktoria.vershovsky@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2020
  • Ansök senast: 10 september 2020

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


25 november 2024

HRBP

HRBP

22 november 2024

HR-partner

HR-partner

22 november 2024