Ledigt jobb som inköp och förrådsansvarig i Lerum

Ledigt jobb som inköp och förrådsansvarig i Lerum

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en inköpare/förrådsansvarig till vår kund som är verksam inom kommunala sektorn. Du kommer att arbeta med inköp och avrop direkt till företagets medarbetare samt till företagets förråd. Din roll innebär att fungera som ett stöd vid inköp till olika verksamheter inom sektorn och du kommer även att ansvara för lagerhållningen av förrådsmaterial.

Det här är ett konsultuppdrag som varar sex månader. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos vår uppdragsgivare.

Arbetsuppgifter

* Inköp/avrop av material till förrådet samt inköp/avrop av material till de övriga verksamheterna
* Medverka vid nya upphandlingar
* Ansvara för in- och utleveranser av material
* Hantera och kontera fakturor
* Vara delaktig i miljöarbetet, hjälpa enheterna med deras kemikaliehantering
* Ansvara för den dagliga tillsynen av förrådets olika ansvarsområden
* Medverka i utveckling av arbetet för högre produktivitet och till att onödiga kostnader elimineras



Är du den vi söker?

Till detta konsultuppdrag söker vi dig som har erfarenhet av inköp och logistik, rollen passar dig som tidigare arbetat med operativt inköp, förråd/lager eller liknande arbete där du träffat kunder. Du trivs med att arbeta i en kombinerad roll som innebär administrativa uppgifter samt att hjälpa medarbetare och kunder i förrådet.

Som person är du initiativtagande, nyfiken samt tycker om att arbeta kontinuerligt med förbättringar i processer och verksamhet. Du har hög servicekänsla och lätt för att samarbeta med andra såväl som att sköta dina uppgifter självständigt.

Kvalifikationer

* Teknisk eller ekonomisk gymnasieutbildning
* God datorkunskap inom Microsoft Word/Excel samt inköps- och lagersystem.
* Flytande i tal och skrift på svenska
* B-körkort

Meriterande:

* Kunskap inom Agresso fakturahanteringssystem samt lagerhanteringssystem
* Proceedo inköpssystem
* Truckkort



Erbjudande

Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.

Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.



Om Manpower

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2020
  • Ansök senast: 10 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Demand Planner

Demand Planner

21 november 2024

26 september 2024

Operation Assistant

18 september 2024

Sälj- och kontorskoordinator

9 september 2024