OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett jobb där du kan utveckla dina kunskaper inom inköp och sortimentutveckling? Trivs du i ett jobb där du får direkt kontakt med kunder och tycker om att ge service? Då har vi på Experis Finance en unik möjlighet för dig! Läs mer nedan om jobbet och skicka in din ansökan så snart som möjligt!
Ort: Göteborg
Start: Omgående
Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader med chans till förlängning
Om uppdraget
I tjänsten ingår det att ha fullt produktansvar dvs att ta fram, utveckla/förbättra och ta bort produkter ut kundens sortiment. Kunden är en kedja med brett produktutbud med huvudkontor centralt i Göteborg. Du kommer att arbeta och samarbeta nära sälj, lager/logistik, ekonomi och innesäljavdelningen i företaget och hitta synergieffekter med andra inköpare inom företaget. Du kommer i uppdraget analysera kundernas & marknadens behov och ge produkten rätt marknadspris och förhandla för att få bästa möjliga marginaler och hitta produkter med miljömedvetenhet.
Du kommer även att
* Genomföra goda inköpsresultat enligt de krav/policy satta av ledningen.
* Boka och genomföra leverantörsbesök och mässbesök
* Ta hand om produkt- och kvalitetsproblem
* Optimera produktflödet och lagernivåerna
* Analysera vad konkurrenterna erbjuder
* Upprätthålla företagets rutiner
* Utveckla kundens Trading verksamhet
Tjänsten innebär att vara en professionell och aktiv representant för företaget som där du har ansvar för bearbetning av befintliga leverantörer samt att hitta nya leverantörer i en angiven produktgrupp. Du kommer med andra ord vara huvudansvarig för en av företagets produktgrupper. För rätt person finns det chans till rekrytering.
Vem är det vi söker?
Till detta uppdrag söker vi dig som är en klippa på att skapa kontakter och trivs i en organisation som arbetar tvärfunktionellt! Du tycker om att förhandla, motiveras av utmaningar arbetet och har grymma analys och problemlösnings skills. För att trivas i rollen bör du vara målinriktad och tycker om att ha stort ansvar i ditt arbete.
En viktig del av inköp är att hitta och jobba med rätt och godkända leverantörer. Det är ett ständigt arbete att förhandla bäst möjliga pris, kvalitet, leverans- och betalningsvillkor. Därför ser vi att du har tidigare erfarenhet av detta och att du har ett sinne för vad en bra affär är och att du arbetar i linje med företagets riktlinjer. Utöver det ser vi att du uppfyller nedan kvalifikationer
Kvalifikationer
* Har en eftergymnasial utbildning inom inköp
* Har ca 3 års tidigare erfarenhet av liknande roll
* Goda kunskaper i Excel
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?
Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi