Ledigt jobb som Inköpsassistent med SAP-erfarenhet i Göteborg

Ledigt jobb som Inköpsassistent med SAP-erfarenhet i Göteborg

Arbetsbeskrivning

För uppdrag hos kund söker vi en strukturerad och service minded inköpsassitent med stor IT-vana. Det här är en rent administrativ roll, erfarenhet av SAP är mycket meriterande men ännu viktigare att vara bekväm med att arbeta i nya system, med data och excel.

Omfattning

Bakgrunden till uppdraget är en europeisk lansering och det innebär ett mycket dynamiskt och intensivt arbetsklimat men också en mycket spännande och utvecklande miljö. För det här uppdraget är det därför viktigt att vara okej med flexibla arbetstider, kunna lägga in några extra timmar då och då när det behövs och att det kan finnas uppgifter utanför det förväntade.

Uppdraget sträcker sig från 2021-05-17 till mitten av September, med möjlighet till förlängning.
Du måste kunna arbeta under hela uppdragets längd och kan därför inte ta semester under perioden.

Uppdragsbeskrivning

* Stötta inköpare med digitalt kontraktsgodkännande och undertecknande och arkivering av kontrakt.
* Utfärda inköpsorder i SAP och stödja affärer med hur man gör inköpsrekvisitioner.
* Skapa och underhåll masterdata om leverantörer i SAP
* Kontakta leverantörer vid faktura- eller beställningsproblem.
* Eftersom teamet är litet och agilt är det viktigt att vara beredd att göra olika uppgifter, även utanför det normala ansvaret.
* Du kommer att ingå i inköpsteamet hos kunden och förväntas kunna arbeta på deras kontor i centrala Göteborg när så är möjligt. I nuläget sker allt arbete hemifrån efter avklarad introduktion.

Krav

* Tidigare relevant erfarenhet från administrativa inköpsuppgifter inom inköp, som beskrivs ovan
* SAP-erfarenhet är ett starkt plus
* Erfaren användare av Excel och Office 365
* Talar flytande affärsengelska

Personlig egenskaper

* Strukturerad, välorganiserad och var uppmärksam på detaljer.
* Serviceinriktad, effektiv och förstår vikten av brådska
* Kunna arbeta självständigt och identifiera förbättringar
* Du ser vad som behöver göras och gör det
* Problemlösare och tvekar inte att fråga kollegor för att hitta svar

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 10 maj 2021

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023