OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Uddeholm är ett marknadsledande och framgångsrikt företag som just nu behöver en talang som ska vara behjälplig till befintlig personal på företagets inköpsavdelning, med att jobba med olika administrativa uppgifter.
Det här är ett konsultuppdrag som ska starta omgående inledningsvis beräknas pågå till maj 2024 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av Manpower men arbeta hos Uddeholm i Hagfors.
Uddeholm är världens ledande tillverkare av verktygsstål för industriverktyg. Det är ingen tillfällighet. I varje stålbit, i varje steg av processen, från råmaterial till slutprodukt, satsar vi hela vårt hjärta. Tekniken är viktig, kunskapen och produktutvecklingen likaså, men det handlar också om viljan och modet, kraften och framåtandan. Det handlar om glöden inom oss - om kärleken till stålet!"
Arbetsbeskrivning:
Vi söker en driven och självgående inköpsassistent för att stödja våra operativa inköpare. Du kommer att vara ansvarig för administrativa inköpsuppgifter såsom att hantera orderbekräftelser, leveransbevakning, hantera och städa basdata i affärssystemet, med mera.
Som inköpsassistent kommer du att arbeta i ett team av erfarna inköpare och stödja dem med att hantera inköpsprocessen från början till slut. Du kommer också att ha regelbunden kontakt med leverantörer och interna intressenter.
Du kommer att arbeta med administrativa inköpsuppgifter för att stödja de operativa inköparna med att:
* hantera orderbekräftelser
* leveransbevaka
* hantera och städa basdata i affärssystemet
* hantera övriga administrativa uppgifter
Vem är du?
* Erfarenhet av administrativa inköpsuppgifter är en fördel
* Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta med affärssystem
* Utbildning inom inköp eller ekonomi är en fördel men inget krav
* God kommunikationsförmåga på svenska och engelska
* Vi söker någon som är självgående och noggrann med en hög grad av strukturerad arbetsmetodik. Du ska vara en lagspelare och ha god samarbetsförmåga.
Vi erbjuder en spännande arbetsmiljö i en framgångsrik internationell organisation där du har möjlighet att utvecklas och växa inom inköpsområdet.
Om du känner att du uppfyller kraven och vill bli en del av Uddeholms inköpsteam, skicka in din ansökan nu!
Vårt erbjudande till dig
Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Som konsult erbjuds du även friskvårdsbidrag samt utöver det får alla Manpowers anställda fri tillgång till över 4500 interaktiva utbildningar via vår e-learningportal PowerYOU.
Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.
Sök tjänsten idag!
Vid frågor är du välkommen att kontakta Agneta Lännbjer på telefonnummer: 054-221892 eller via e-post: agneta.lannbjer@manpower.se.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Manpower
Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.