Ledigt jobb som Interim Biståndschef i Göteborgsområdet

Ledigt jobb som Interim Biståndschef i Göteborgsområdet

Arbetsbeskrivning

Just nu söker en av våra kunder i Göteborgsområdet dig som vill arbeta som interim biståndschef inom Offentlig sektor. Har du erfarenhet av en tidigare chefsroll och har arbetat med myndighetsutövning enligt LSS och SoL? Då kan detta vara något för dig! Det bästa med det här jobbet är stödja och handläggarna i sin myndighetsroll under en Utvecklingsfas. Läs mer om jobbet nedan och ansök redan idag!

Start: Omgående
Uppdragslängd: konsultuppdraget beräknas pågå mellan 4-6 månader

Om uppdraget

I uppdraget kommer du att befinna dig på kommunens biståndsenhet där de arbetar med att utreda och fatta beslut om insatser enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Biståndsenhetens ansvarar för att på ett rättssäkert sätt utreda, besluta och följa upp ärenden. Medarbetargruppen består av 25 personer. I gruppen finns även planeringssekreterare och metodstödjare som stöd i detta arbete


I rollen som biståndschef för biståndsenheten är huvuduppgiften att stödja och utveckla handläggarna i sin myndighetsroll. Biståndsenheten är inne i en utvecklingsfas där handläggarna framöver ska ha ett ökat fokus på digitalisering samt uppföljning och förebyggande arbete vilket medför att chefen behöver arbeta mycket med förändringsledning. Tjänsten innebär mycket samverkan internt i vård- och omsorgsförvaltningen samt externt med framför allt social och arbetsmarknadsförvaltningen i kommunen.

Arbetsuppgifterna spänner över flera områden så som ekonomi, personal och utveckling.

Vem är det vi söker?

För att hantera uppdraget ser vi att du uppfyller följande kriterier:

* Du är utbildad socionom alt. likvärdig utbildning.
* Du har goda kunskaper gällande lagstiftning, rättspraxis och ärendehandläggning
* Du är trygg i ditt ledarskap utifrån erfarenhet i arbetsledande ställning.
* Du har egen erfarenhet av myndighetsutövning enligt LSS och SoL för målgruppen personer med funktionsnedsättningar.

Om Jefferson Wells

Jefferson Wells är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat kompetensförsörjning av chefer och specialister. Jefferson Wells unika expertis och branscherfarenhet gör att vi kan få verksamheter att växa och erbjuda en långsiktig karriärutveckling för våra kandidater. Jefferson Wells finns på ett 50-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över och är en del av ManpowerGroup. Med vårt omfattande nätverk kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb. Vi matchar dina färdigheter och karriärmål med några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken, så att du kan uppnå dina karriärmål.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Konsultchef Anna Bjellheim på anna.bjellheim@jeffersonwells.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2021
  • Ansök senast: 29 november 2021

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024