OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en IT intresserad problemlösare? Har du tidigare jobbat med First line IT support i en Helpdesk och vill ta dig an en ny utmaning? Just nu söker vi på Experis efter dig som vill arbeta som Supporttekniker ute på konsultuppdrag hos vår kund som är en statlig verksamhet inom utbildningsväsendet. Uppdraget är mycket långsiktigt och passar dig med något/några års erfarenhet av en liknande roll. Välkommen att bli en del av vårt härliga konsultgäng, ansök redan idag!
Ort: Linköping
Start: så snart som möjligt
Uppdragslängd: till 2021-12-31 med goda möjligheter till förlängning fram till 2024-12-31
Om rollen som IT support i Helpdesk
I rollen som supporttekniker i Helpdesk kommer du att via telefon, fjärrhjälp och e-post snabbt och effektivt lösa anställda och studenters IT problem. Du kommer att ingå kundes IT-support grupp och arbeta inom första- och andralinjesupport. Du kommer lösa problem inom både hård- och mjukvara, samt även erbjuda IT support "på plats". Tjänsten innefattar att ge support på olika operativsystem, e-post, nätverkskopplingar, applikationer samt kringutrustning såsom skrivare mm. Eftersom många av de anställda arbetar i en heterogen datormiljö kommer du att arbeta med stöd till användare av såväl Windows, Mac, Linux, iPad och smartphones Dina arbetsuppgifter kommer alltså bland annat att innebära:
* Se till att IT-utrustning fungerar.
* Tillhandahålla servicestöd mot användare avseende hård- och mjukvara.
* Administrera IT-miljöer (t.ex. användarkonton, behörigheter och utskriftsköer).
* Instruera användare i hur de ska arbeta med olika program.
* Ge telefonrådgivning.
Din profil:
För denna roll söker vi dig som har:
* En gymnasieutbildning eller likvärdigt
* Minst ett (1) års erfarenhet av att sitta som First line i en helpdesk
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation samt
* informationssäkerhet.
* Grundkunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Kunskaper om ärendehanteringssystem (exempelvis TOPdesk eller Artologik Helpdesk).
Som person tror vi att du brinner för IT och är en riktigt problemlösare som ser möjligheter istället för problem. Då rollen innebär många kontaktytor med människor som har olika kunskapsnivåer inom IT tror vi att du är pedagogisk och har god kommunikationsförmåga. Vidare är du social och gillar att lära känna nya människor och knyta nya kontakter.
Vad vi på Experis kan erbjuda dig
Låt Experis öppna dörrarna till ditt drömföretag. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan dessutom erbjuda dig:
* Möjlighet att arbeta i svensk och internationell miljö.
* Spännande tjänster på marknadens intressantaste företag.
* Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt.
* Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter.
Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
Ansökan
Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor om uppdraget eller om konsultrollen är du välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Viktoria Vershovsky på viktoria.vershovsky@jeffersonwells.se
Varmt välkommen med din ansökan!