OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se
Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.
Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.
Arbetsuppgifter
"Jag stormtrivs i rollen som kandidatansvarig, inte bara för att jag har roliga och varierande arbetsuppgifter utan framför allt för att jag jobbar med ett härligt gäng där alla har nära till skratt. Dessutom är tjänsten perfekt att kombinera med studier eftersom jobbet är så flexibelt och jag blir väl förberedd för mitt framtida arbetsliv". Så beskriver Cornelia som är kandidatansvarig på vårt Göteborgskontor rollen.
Som Kandidatansvarig till Aditro Logistics Staffing, ansvarar du för hela rekryteringsprocessen till våra kunder i Göteborg. Du kommer lägga störst fokus på administration, rekrytering och kontakt med konsulter. Du kommer att ansvara för urvalsprocesser och CV-selektering, arbeta med att hitta och ta kontakt med och attrahera kandidater. I rollen ingår även att arbeta med referenstagning och andra administrativa arbetsuppgifter som hör till rekryteringsprocessen, att kontakta kandidater och göra telefonintervjuer samt att skriva attraktiva och effektiva annonser för att attrahera de bäst lämpade kandidaterna. Du arbetar tätt tillsammans med de affärsansvariga Business Managers och tillsammans ansvarar ni för att förse kunderna med de vassaste kandidaterna på marknaden.
I jobbet ingår till exempel att:
* hitta kandidater till specifika tjänster
* intervjua kandidater
* registrera de nyanställdas uppgifter i rekryteringssystemet
* ta in referenser
* genomföra kvalitetssäkring av kandidater (referenstagning och bakgrundskontroll)
* boka in pass på konsulter och hantera tidrapporter
* säkerställa och upprätthålla en god kontakt med våra kandidater
* kartlägga intressanta kandidater för framtida uppdrag
Din profil
Till rollen som kandidatansvarig söker vi framförallt dig som är en driven och positiv person som motiveras av att få ta eget ansvar och att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. För att trivas i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för personal och rekrytering samt är en nyfiken, allmänbildad person som gillar mötet med människor. Du har en omättlig aptit på att lyckas med det du tar dig an och trivs att arbeta i en kultur som präglas av ambition med tydliga mål där dina resultat är transparenta. Du trivs att arbeta i en snabbrörlig miljö med ansvar där du agerar snabbt och strukturerat för att på ett kvalitativt sätt matcha profiler mot behov. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning samt erfarenhet av administrativt arbete. Utöver det är det en stor fördel om du har tidigare erfarenhet av rekrytering eller personal och har bakgrund inom lager- och logistik. Då vi sitter på ett litet och familjärt kontor är de personliga kvalifikationerna väldigt viktiga. Här är vi prestigelösa, stöttar varandra och har nära till skratt.
Det är önskvärt att du:
* studerar en eftergymnasial utbildning inom HR/beteendevetenskap/service management
* talar och skriver svenska obehindrat
* har god datorvana
* har goda kunskaper i Office-paketet
* har B-körkort
* har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
* är flexibel, noggrann och engagerad.
Dessutom är det meriterande om du:
* har erfarenhet av rekrytering och personaladministration, gärna inom bemannings- & rekryteringsbranschen
* har god systemvana av rekryterings- och HR-system
* har erfarenhet av lager- och logistikbranschen
Övrig information:
* Start: Omgående
* Omfattning: Extra, vi vill att du ska kunna jobba minst två dagar per vecka samt heltid vid lov
* Placering: Stigbergsliden 5, Göteborg
Tjänsten kommer tillsättas så snart vi funnit rätt kandidat. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!