Ledigt jobb som Kundreskontraansvarig i Stockholm

Ledigt jobb som Kundreskontraansvarig i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Kundreskontraansvarig som vill vara med och bidra till vår fortsatta tillväxt. Vi erbjuder dig en roll där du får arbeta nära verksamheten och bidra med din kompetens där den behövs. Du får vara del av ett entreprenörsdrivet bolag som brinner för samhällsnytta.




Vi har korta beslutsvägar och en familjär stämning. Vi stöttar och hjälper varandra och du har möjlighet till ett flexibelt arbetssätt med mycket eget ansvar. Vi uppmuntrar nytänkande och uppskattar ditt engagemang. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid placerad på SOL Facility Services huvudkontor i Stockholm, Södermalm, med möjlighet att kombinera hemarbete med kontorsarbete.



Rollen som Kundreskontraansvarig




Ekonomiavdelningen består av ett team om fyra personer som har ett mycket nära samarbete där du kommer rapportera direkt till CFO. Du kommer ha en central roll i vår externredovisning som ansvarig för vår kundreskontra, intäktsflöden och processer. Vi söker nu dig som vill arbeta i en verksamhet med högt tempo, stark tillväxt och en entreprenöriell anda.




I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:




Arbeta med hela kundreskontran från ax till limpa
Lägg upp nya, förändrade och avslutade avtal
Fakturera, Ansvara för hela inbetalningsprocessen
Påminnelsehantering
Avstämningar, Se över och ge stöd till den dagliga funktioner
Utredningar, analysarbete
Hantera många kontaktytor, såväl interna som externa
Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut
Övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning




Vi söker dig som;




Relevant bakgrund inom ekonomi
Goda kunskaper i reskontraflöden
Har en god förståelse för ekonomiprocesser, flöden och konton.
God systemvana och hanterar Excel väl.
Erfarenhet av Visma.net är meriterande.




Personliga egenskaper:




Ansvarstagande, strukturerad och noggrann.
Du är en effektiv person med hög serviceanda som har ett öga för vad som ska prioriteras.
Du besitter en god administrativ förmåga, är kommunikativ och har vana att ha många bollar i luften. Vidare är du positiv, lösningsorienterad, van att arbeta självständigt, prestigelös och nyfiken.
Du har en god systemvana och trivs med stort eget ansvar men är också en team-player som gillar att avlasta där det behövs.




Vi tror att du är prestigelös och har en vilja och ett intresse av att arbeta nära verksamheten. Du gillar ansvar och är lösningsorienterad, analytisk och noggrann. Du trivs med att jobba i en föränderlig miljö med högt tempo och din nyfikenhet gör att du ständigt letar efter nya analys- och förbättringsområden. Då rollen innefattar mycket kontakt med andra delar av organisationen är en teamspelare med en god kommunikativ förmåga av stor vikt.







Ansökan:




Rekryteringen sker löpande. Ansökningar tas emot elektroniskt. Tillträde sker så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Tveka inte att söka rollen som Kundreskontraansvarig redan idag.

Välkommen med din ansökan!







Om Företaget:

SOL Facility Services är ett facility serviceföretag som levererar städ-, underhålls-, bemannings- och affischeringstjänster till privata och offentliga uppdragsgivare. Vår erfarenhet från besöksintensiva miljöer såsom kryssningsfartyg, tåg, processindustrin, hotell och offentliga lokaler gör vårt utbud av kompetenser i det närmaste unik.




SOL Facility Services är en del av den familjeägda servicekoncernen SOL med bas i Finland. SOL har mer än 14 000 medarbetare och har verksamheter i Finland, Ryssland, Baltikum, Danmark och Sverige. I Sverige levererar vi tjänster i och runt Stockholm, Skåne, Göteborg och Östergötland, har 850 anställda och omsätter 250 msek

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sol Facility Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


15 oktober 2024

6 september 2024