Ledigt jobb som Lokalutvecklare på Helsingborgshem

Ledigt jobb som Lokalutvecklare på Helsingborgshem

Arbetsbeskrivning

Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12 000 hyreslägenheter i över 30 bostadsområden. De ägs av Helsingborgs Stad och var femte Helsingborgare har sitt hem i någon utav deras fastigheter. Helsingborgshems verksamhet är viktig för att staden ska växa och vara attraktiv för en mångfald av människor. Därför strävar de hela tiden efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov.

På Helsingborgshem vill man att deras kunder ska känna sig stolta. Stolta över sin bostad, sitt område och sin stadsdel - och över Helsingborg. Läs mer på www.helsingborgshem.se.

För Helsingborgshems räkning söker vi nu en Lokalutvecklare som tillsammans med en erfaren kollega kommer att ha det övergripande ansvaret för uthyrning och utveckling av Helsingborgshems lokaler. Tjänsten är ett konsultuppdrag och löper till och med augusti 2022. Önskad start: så snart som möjligt.



Om tjänsten

Som lokalutvecklare har du ansvar för flera olika stadsdelar där du i nära samarbete med områdesteamen arbetar utifrån stadsdelarnas olika behov och önskemål för att på lång sikt utveckla verksamheten och öka samhällsnyttan.

Som lokalutvecklare arbetar du med nykundbearbetning. Du är lyhörd för kundens önskemål och behov genom att ta fram och erbjuda olika kundanpassningar samt att vårda redan befintliga kundrelationer. Du kommer m.a.o. att initiera och delta i ombyggnadsprojekt vilket innebär kontakt och samarbete både med kunder och projektledare för att säkra kundrelationen och kvaliteten i arbetet.

Du förväntas att aktivt delta i stadsdelsutvecklingsprojekt med fokus på Helsingborgshems lokaler. Tjänsten innebär hantering av olika avtal, både genom översyn av befintliga och tecknande av nya samt förhandlingar/ omförhandlingar av avtal. I uppdraget ingår även budget- och tillhörande uppföljningsarbete.

Inom sektionen drar man nytta av varandras styrkor. Man är ett litet gäng som arbetar både individuellt och tillsammans med andra för att skapa förutsättningar för Helsingborgshem att leverera Sveriges bästa boendeupplevelse.

Arbetsuppgifter

* Nykundsbearbetning och uthyrning - visning, hyressättning, kontraktsskrivning
* Vård och utveckling av befintliga kundrelationer
* Kundansvar vid lokalanpassningar (bistå i stor och små projekt och vara länk mellan kund och projekt)
* Avtalsförhandling, avtalsfrågor - rådgivande roll (stöd till områdesteamen)
* Utvecklingsplaner - bidra till stadsdelens förflyttning
* Riskbedömningar
* Omvärldsbevakning - nya affärsmöjligheter, nya affärsområden
* Delta i nätverk, både lokala och nationella
* Blandad administration



Vem är du

Du är en förtroendeingivande relationsbyggare som i alla lägen arbetar lösningsorienterat med kunden och verksamhetens behov i fokus.

Du har en hög administrativ förmåga och sinne för ordning och reda. Du trivs med att hantera många olika ärenden och kontakter parallellt och du drivs av att skapa goda relationer och affärer som kompletterar stadsdelarna med verksamheter som långsiktigt bidrar till stadsdelens attraktivitet.

I ditt arbete är du strukturerad och självgående samtidigt som du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Din analytiska och strategiska förmåga är god och du har också ett gott mått av kreativitet. Kollegor skulle beskriva dig som glad och trevlig och du har också lätt att samarbeta med alla de slag av människor.



Kompetenskrav

Du behöver ha ett ekonomiskt tänk och förstå långsiktiga investeringar. Ett par års erfarenhet av lokaluthyrning och/eller utveckling är ett krav likaså kunskap kring fastighetsekonomi, hyresjuridik och avtalsrätt. Har du erfarenhet av förhandling ser vi det som meriterande.

Tidigare erfarenhet av/ kunskap om stadsdelsutveckling är klart meriterande. En god förmåga till tydlig kommunikation i såväl tal som skrift är ett krav. För att du smidigt ska kunna ta sig runt mellan de olika stadsdelarna krävs att du har B-körkort. (Poolbilar finns att tillgå, så även lånecyklar)



Vi erbjuder

På detta uppdrag får du arbeta i ett företag med hög utvecklingstakt och med det fantastiska uppdraget att utveckla Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor. Helsingborgshem är ett företag med ett stort hjärta och de bryr sig om varandra och sina hyresgäster. De har ett stort fokus på stadens olika stadsdelar där invånarnas trygghet och trivsel är deras viktigaste mål.



Ansökan

Ansök gärna snarast.

Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut.



Varmt välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Kontaktpersoner på detta företaget

Carina Berg

Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson

Fredrik Wernqvist

AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr

Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke

Linda Holmberg

Kholod Hindi

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juli 2021
  • Ansök senast: 11 augusti 2021

Besöksadress

Bredåkravägen 2
None

Postadress

37200
1081, 37200

Liknande jobb


Förvaltare med personalansvar

Förvaltare med personalansvar

20 december 2024

Kundförvaltare till Bagarmossen

20 december 2024

19 december 2024