OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som marknadskoordinator kommer din vardag att vara mycket varierande. Din uppgift är bland annat att koordinera företagets närvaro i sociala medier, skriva texter, arbeta med innehållsmarknadsföring, administrera kampanjer och hantera administrativa uppgifter rörande företagets marknadsnärvaro.
Du kommer att uppdatera nyheter på företagets hemsida och i sociala medier. Ansvara för framtagning av marknadsmaterial (annonser, säljmaterial, produktblad, utskick, etc). Du kommer att skräddarsy kommunikationen mot olika målgrupper. Samordna språklayout för all kommunikation för företaget.Planera, koordinera och projektleda deltagande på företagsaktiviteter i samarbete med säljarna. Agera kravställare och beställare av trycksaker samt fungera som kontaktperson gentemot externa samarbetspartners.
Uppdraget är tänkt att starta i augusti och sträcka sig 6 månader. Det kan ev. komma att förlängas också.
Vem är du?
Du är en lösningsorienterad och handlingsinriktad person som får saker "att hända". Du trivs i en roll där du får ta mycket eget ansvar och hantera många olika kontaktytor, internt såväl som externt. Som person är du självgående och har förmåga att organisera, strukturera och planera ditt eget arbete. Du har ett kreativt och initiativrikt arbetssätt och ser möjligheter, inte problem. Du är serviceinriktad, lyhörd och smidig och har en naturlig förmåga att samarbeta att skapa förtroende. Du har en relevant utbildning med fokus på marknadskommunikation, projektledning etc. kompletterat med 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet från en roll med liknande arbetsuppgifter på en marknadsavdelning.
Du har förmåga att kommunicera utmärkt i tal och skrift både på svenska och engelska.
Du arbetar obehindrat i både Officepaketet och Adobe sviten (Indesign, Illustrator och Photoshop).
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi anser oss inte vara som alla andra, vi är stolta över våra konsulter och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Här får du också en utvecklingsplan, så både du och din konsultchef har förståelse för vart du vill nå och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal och vi försöker alltid utgå från att våra konsultkollegor skall ha en fast tillsvidareanställning.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Kontaktperson
Ansök genom att registrera din CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis Finance och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta konsultchef Carl-Henric Möller(semester v 28-31).
Kontaktpersoner på detta företaget
Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö
Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson