Ledigt jobb som Nordic Brand Manager hos The Swatch Group

Arbetsbeskrivning

Ledigt jobb finns nu hos klockföretaget The Swatch Group (Nordic) AB som söker en Nordic Brand Manager till sitt kontor i centrala Stockholm. I denna roll kommer du att arbeta med och ansvara för varumärket Swatch, men även barnklockorna Flik Flak ingår i uppdraget.

The Swatch Group (Nordic) AB är ett helägt dotterbolag till Schweiziska The Swatch Group Ltd - världens största tillverkare av Schweiziska kvalitets ur, därtill hörande tidmätningsutrustning och annan mikroelektronik. Välkända varumärken som vi arbetar med i Norden är Omega, Longines, Rado, Tissot, Certina, Calvin Klein, Swatch, Flik Flak mfl. Inom gruppen finns totalt 18 varumärken. Reservdelslager och administration är centraliserat till Stockholm, medan service och försäljning är decentraliserat till respektive försäljningskontor som idag finns i Stockholm, Oslo, Köpenhamn samt Helsingfors. Stockholmskontoret är idag beläget vid Fridhemsplan på Kungsholmen.

Arbetsbeskrivning
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Detta är ett vikariat med tillträde 1 augusti 2016 och det sträcker sig till mitten av augusti 2017. Tjänsten är på heltid med 38,5 timmars arbetsvecka. Cirka 1-2 övernattningar per månad på annan ort ingår i rollen.

Arbetet innefattar:
-Att supportera och proaktivt leda försäljningen för Swatch samt Flik Flaks produkter inom Norden.
-Ansvar för budget, balans- och resultaträkning samt kontering av fakturor.
-Ansvar för marknadsbudgeten för Swatch och Flik Flak.
-Ansvar för all kommunikation internt och externt gällande produkter, nyheter, marknadsföring och PR.
-Ansvarig för Point of Sales både vad gäller försäljning och POS material samt säkerställande av kunskapsnivåer kring varumärkena. Allt i enlighet med våra distributionsavtal.
-Leverera olika försäljningsrapporter vecko- och månadsvis.
-Översättning och underhåll av Swatch officiella webbshop tillsammans med Swatch huvudkontor.
-Leda och driva olika typer av projekt, ofta nya SIS (Shop in Shop) projekt och ofta flera parallellt med varandra.
-Nyckelkundsansvarig för travel retail.
-Representera varumärket genom olika aktiviteter, delta i konferenser och på mässor.
-Assistera kundservice

Arbetet är självständigt och du ska gilla att arbeta individuellt men även kunna leda och samarbeta väl då du arbetar tätt med säljrepresentanten för varumärkena samt övriga kollegor.

Vem är du?
Vi söker en säljorienterad person med erfarenhet från detaljhandeln. För rollen krävs även:

-Minst tre års erfarenhet som produktchef, säljchef eller projektledare.
-Utbildning inom ekonomi, marknadsföring eller motsvarande
-Mycket goda kunskaper i det svenska och engelska språket
-Goda datorkunskaper i Windows Office (främst Excel) samt SAP
-God förmåga och erfarenhet av att leda andra medarbetare samt projekt
-Erfarenhet av varumärkeslicensiering
-B-körkort
-Intresse av mode
-Tidigare erfarenhet från branschen är starkt meriterande

Som person ser vi att du är social, har förmågan att arbeta proaktivt och har ett starkt driv i det du gör. Du behöver vara resultatfokuserad och ha viljan och potentialen till att hitta nya lösningar för det dagliga arbetet. Arbetet ställer höga krav på att du kan växla mellan en mängd olika arbetsuppgifter och du behöver ha förmågan att vara snabb och effektiv utan att tappa detaljer i arbetet. En god förmåga till att koordinera är nödvändigt. Du har ett intresse för såväl det skrivna ordet som för siffror. Du kommer att vårda befintliga kunder och vi vill att du även är nyfiken på potentiella framtida kunder. Då du har många olika kontaktytor, såväl internt som externt, så är det av stor vikt att du är kommunikativ i ditt sätt och att du ser god service som en självklarhet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi arbetar med spännande och välkända varumärken som gemensamt står för kvalitet. The Swatch Group driver på utveckling inom kategorin och för varumärket Swatch lanseras revolutioner ofta! Det kan till exempel vara allt från ny teknik för olika betalsätt till design- och fabrikationsmetoder.

Vi sitter i härliga lokaler i centrala Stockholm där dina kollegor är gediget erfarna från branschen.

Kontaktperson
I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower. Du söker tjänsten via ansökningslänken. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt. Vi tar endast emot ansökningar denna väg. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på tfn 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 13 maj 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


2 november 2024

Marknadskoordinator inom hotell och restaurang

Marknadskoordinator inom hotell och restaurang

1 november 2024

1 november 2024