Ledigt jobb som orderadministratör i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter dig som trivs i en koordinerande och problemlösande roll hos en av våra samarbetspartners i centrala Göteborg. Hos vår kund får du möjlighet att arbeta på ett företag som bryr sig om anställda och som arbetar aktivt med hållbarhet. Du kommer att vara en del av ett väl fungerande och sammansvetsat team som arbetar med kunddialoger och orderhantering. Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten som orderadministratör

Det här är rollen för dig som brinner för att leverera service och som trivs i en koordinerande roll där problemlösning är en naturlig del av det dagliga arbetet. Bolaget arbetar med olika kemiska produkter till industrier. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att administrera order i SAP, ha hand om olika typer av dokument (t.ex. order, leveransdokument), viss leveransbevakning samt reklamationer. Kontakten med kund sker huvudsakligen via mejl. Bolaget verkar på en internationell marknad, men du kommer nästintill enbart fokusera på kunder i Sverige. Du kommer att stötta kunder i beställningsprocessen och ansvara för hela kedjan från lagd order till och med leverans och fakturering.

Arbetsuppgifter och ansvarsområde

* Acceptera och bekräfta order EDI
* Registrera order i SAP
* Bokning av transporter
* CRM administration
* Samordning lager/sälj/kund
* Hantera reklamationer



Vem söker vi?

För att lyckas i denna position är du säker på din egen kompetens och levererar resultat samtidigt som du behåller hög kvalité i ditt arbete. Du är noggrann, strukturerad och har öga för detaljer. Du är en bra kommunikatör både muntligt och skriftligt och har förmåga att skapa långa och framgångsrika affärsrelationer. Du är duktig på multitaskig, flexibel och har lätt för att anpassa dig i en föränderlig organisation.

Som person är du lagorienterad, positiv och har mod och nyfikenhet att ta initiativ. Du är kundorienterad och gillar att lösa problem på professionellt sätt för att ge bästa kundservice till våra kunder.

Kvalifikationer:

* Du har arbetat inom orderadministration/logistik eller kundsupport
* Flytande engelska och svenska i tal och skrift
* Mycket goda datakunskaper
* Meriterande om du tidigare arbetat i SAP

Vad kan Manpower erbjuda dig?

Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt.



Hur söker jag tjänsten?

Det är enkelt! Klicka på ansökningsknappen. Registrera ditt CV på http://manpower.se. Notera att vi INTE tar emot ansökningar via e-post eller brev. Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsterna bli tillsatta före sista ansökningsdatum.

Har du frågor kring tjänsten?

Få snabbast svar genom att läsa våra Frågor och svar

Vid tekniska frågor om din ansökan vänligen kontakta Manpowers Webbsupport på 020-26 51 00

Vid andra frågor får du gärna maila mig på Erik.Kamp@manpower.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2023
  • Ansök senast: 20 februari 2023

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024