Ledigt jobb som Programadministratör och kommunikatör, Örebro

Ledigt jobb som Programadministratör och kommunikatör, Örebro

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren Programadministratör bärande på en utbildning inslag av en organisations interna och externa kommunikation? Just vi har jobbet för dig! Vi söker en person som ska jobba som Programadministratör och kommunikatör till en leverantör av förnyelsebara material och hållbara lösningar till förpackningar. Experis erbjuder en trygg anställning som konsult hos oss och uppdraget är med start 20-0915 och en uppdragslängd på fyra år. Varmt välkommen med din ansökan

Om rollen

Experis söker omgående en erfaren Programadministratör och kommunikatör till vår kund. Vår kund är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och arbetar ständigt med att möta sina kunders nya och förändrade utmaningar genom allt ifrån materialval och konstruktion, hållbarhet, effektiv produktion och transportoptimering till konsumentbeteenden och hur förpackningen kan bidra till marknadsföringen av varorna. Vår kund har sina kunder i över 100 länder, och har åtta produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien. Denna tjänst är aktuell för företagets kontor som är beläget ca 30 minuter utanför Örebro centrum.



Experis söker nu dig som kan bidra med gedigen kompetens inom administration- och kommunikationsområdet. Det är en heltidstjänst bestående av en sammanslagning av rollerna Programadministratör och Programkommunikatör. Rollen är en stödjande funktion åt Programkontorets Programledare, biträdande Programledare och den Tekniska Projektkontorets ledare men även ett allmänt stöd till övriga representanter på kontoret för att erhålla ett bra flyt i det dagliga arbetet.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

* Agera administrativt stöd åt Programledare och biträdande Programledare på eget iniativ och på begäran.
* Ta fram och förvalta arbetsprocesser, instruktioner, checklistor och verktyg
* Introducera nya programkontors- och projektkontorsmedlemmar
* Hantera avslut och utfasning av programkontors- och projektkontorsmedlemmar
* Stödja den ekonomiansvarige med administrativa uppgifter
* Ta emot, förvalta samt vidareutveckla och underhålla underlag från ett förprojekt till programmet som består av: kommunikationsplan, kommunikationsmatris, intressentlista, referensuppslista, upprätta och implementera arbetsprocesser samt tillhörande instruktioner för programmets kommunikationshantering.
* Producera, kvalitetssäkra och distribuera korrekt och relevant programkommunikation via lämplig kommunikationskanal internt.
* Bevaka, kontrollera och följa upp arbetet med intressen hantering av innehållet i programorganisationens gemensamma intressentlista.



Din bakgrund

För att vara rätt person för rollen ser vi att du har stor erfarenhet av att på eget initiativ vara flexibel och kunna prioritera och planera om ditt arbete och därmed stödja programledningen i arbetet med att bibehålla framdrift i programmet. Vi ser även att du har goda ledaregenskaper i ditt sätt att leda dig själv och andra. Det är viktigt att du är kommunikativ, samarbetsinriktad och självgående. Du ska även ha med dig:

* 3-5 års erfarenhet av rollen som Programadministratör eller liknande roll i stora och komplexa industri- och infrastrukturprogram med många sambersanparter och intressenter.
* Minst 3 års erfarenhet i rollen som Programkommunikatör eller Projektkommunikatör.
* Eftergymnasial utbildning inom en organisations interna och externa kommunikation.
* Erfarenhet av att driva det strategiska och operativa adminisations- och kommunikationsarbetet inom specifika program.



Vi ser också att du besitter mycket god administrativ förmåga samt kunskapen att kunna agera som trovärdig och inspirerande förebild vad det gäller struktur, hållbarhet och ordning, samt ha god datakompetens inom Office, projektsystem. Det är även viktigt att du behärskar svenska och engelska på mycket hög nivå i tal och skrift.



Vad kan Experis Engineering erbjuda dig?

Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärsmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.



Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande.



För frågor om rollen, eller om anställning hos Experis är du välkommen att kontakta Anna Aurell-Sundvall på Anna.Aurell-Sundvall@se.experis.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2020
  • Ansök senast: 29 juli 2020

Besöksadress

Östra Hamngatan 20
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024